pervitin
Lucka
Dobrý den,
můj přítel bral pervitin asi 3 roky. Troufám si říct, že každý den. Ten třetí rok jsem na to přišla a snažila jsem se s ním o tom mluvit, ale všechno mi zapíral. Nakonec to dopadlo tak že skončil na ulici a já se s ním rozešla. Měl plno řečí o tom jak se polepší atd. ..polepšil se, má bydlení, začal pracovat, přestal brát pervitin a asi půl roku jsem spolu a všechno klapalo. Před 2 týdny se mi začal zdál podrážděný a minulí týden jsem u něj našla inzulinky.
Je to tu znova, všechno zapřel, že to má prý pro kamaráda.
Je mi jasné, že pokud on nebude chtít tak na léčení ho nedostanu . Prosím poraďte, není nějaký způsob jak mu přece jen pomoct?..Nebo ho mám zase nechat o všechno přijít aby si to uvědomil? Copak droga maže mozek, aby si to dotyčný nemohl uvědomit, že sám sobě ubližuje ..?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bohužel droga opravdu hodně ovlivňuje způsob myšlení, člověku leccos nedochází, vidí situaci jinak.
Už to celé znáte, takže víte, co asi bude následovat. Pokud sám nechce, těžko ho k léčbě donutíte. A je jen na Vás, jestli se Vám chce absolvovat celý ten kolotoč znovu, navíc s rizikem, že se to zase bude opakovat. Také mu můžete dát tentokrát podmínku, že musí nastoupit do léčby (pokud jste tedy schopná na ní trvat). Někdy je to poslední kapka, která závislého přesvědčí. Ale také si může vybrat rovnou drogu, nebo z léčby odejít.