co mam robit
katka
Dobry den,
neviem kam mam uz napisat, prosim co mam robit v tejto situacii: pred 3 tyzdnami som sa rozisla po 3 rocnom vztahu, expriatel je cely cas zavisly na trave a posledne mesiace (cez 3) na piku. Chce aby som mu pomahala s liecenim, doonca odmieta bezomna hocco urobit. avsak vzdy ked sa stretneme, krici, je agresivny, neracionalny, neda sa s nim vobec bavit, a co je najhorsie ma same pozidavky s cim vsetkym mu mam pomoct: urobit zanho veci, stretavat sa s nim kazdy den minimalne 4 hodiny...je mi s nim naozaj velmi zle, avsak zaroven sa citim vinna ak nepomozem... neveim co dalej, idem sa zblaznit, prosim o pomoc.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Katko.
Řekla bych, že váš expřítel se snaží s vámi manipulovat a citově vás vydírat. Za jeho závislost a další život zodpovědná nejste, nehledě na to, že i pokud byste ve vztahu zůstali, se svou závislostí by se musel "poprat" především on sám. Vy za něj abstinovat nemůžete a je nesmysl, abyste zvláště za současného stavu za něj cokoli zařizovala a nebo s ním povinně trávila čas. Expřítel musí váš rozchod přijmout jako fakt, srovnat se s tím a svou závislost si začít řešit sám. Od vás by nyní měl mít v tomto směru naprosto jasný signál, že vztah považujete za ukončený, nehodláte v něm žádným způsobem pokračovat a ani v jeho životě nadále nějak aktivně fiurovat.
Pokud to váš expřítel myslí s abstinencí vážně, můžete mu tak maximálně doporučit vyhledání odborné pomoci. Nepíšete, kde žijete, ale adresář zařízení pro léčbu závislosti na Slovensku najdete zde:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/AdresarInstitucii/CPLDZ_institucie/centrum_pre_liecbu_drogovych_zavislosti.html
Kontakty pro ČR na adrese:
www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Hodně štěstí.