rada
sarlota
Dobry den,chtela bych se zeptat na dceru.Zacala se lecit chodi denne na metadon do nemocnice.Jsem rada,ze se chce sama lecit.Ale nevim jak jako rodic se k ni mam chovat.Chtela bych aby vedela ze ma moji podporu,ale nechce semnou jako s matkou o tom mluvit.Stydi se a ja nechci nic uspechat,Potrebovala bych poradit,jak se k ni chovat,aby jen vydrzela a dostala se z toho.Dkuji moc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Oceňuji Vaši snahu získat informace, jak dceři účinněji pomoci. Rozhodně doporučuji využít odborného poradenství v osobním kontaktu. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog nabízí ve svých službách poradenství i rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Léčba závislosti není rozhodně krátkodobá záležitost, spíš bych to nazvala během na dlouhou trať... Právě proto je velmi rozumné být v kontaktu s odbornou pomocí s možností průběžně jednotlivé kroky a situace konzultovat.
Neuvedla jste, odkud jste. Zdali je pro Vás dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na naši specializovanou poradnu pro rodiče a ve spolupráci s kolegyní vše konkrétněji probrat a poradit se. Nejenom, že si doplníte informace, poradíte jak vhodně komunikovat a motivovat. Zároveň získáte i určitý druh podpory pro Vás, což je v takto nesnadných situacích neméně důležité.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba PO až PÁ 9,00 až 19,00. Veškeré služby jsou bezplatné, na konzultaci je třeba se předem objednat. Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište prosím a uveďte, jaká města jsou pro Vás dobře dostupná, doporučíme Vám jiné zařízení.
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby klidně pište. Přeji hodně sil, Vám i dceři.
S pozdravem MK