Pervitin
emily
Moje dítě-24 let mi dneska řekla že bere Pervitin. Její změny nálad jsem si všimla před několika měsíci. Výbuchy, agrese, urážky a na druhé straně ohleduplná, roztomilá. dělá poslední rok školy. nevím co mám dělat.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Emily.
předpokládám, že po takovém přiznání dcery jste asi nyní hodně zaskočená a v šoku. Nicméně nepodléhejte panice a nesnažte se vše vyřešit ze dne na den. Nakonec, problém podle toho, co píšete, již nějaký měsíc trvá, dopřejte si tedy nějaký čas, abyste mohla rozumně uvážit své další kroky a naopak se vyvarovat ukvapených rozhodnutí, které se časem mohou ukázat jako kontraproduktivní. Váš dotaz je poměrně stručný a pro efektivní řešení bývá potřeba problém uchopit tak nějak komplexně s ohledem na celkovou situaci. Takže bych si vám dovolila doporučit návštěvu některé z poraden, které se na tuto problematiku specializují. V rámci osobní konzultace budete mít možnost probrat vše podrobně a ve spolupráci s odborníkem promyslet jak se situací nejlépe naložit, aby se dostavily pozitivní výsledky. Bohužel nepíšete, kde bydlíte, takže vám nemohu doporučit konkrétní zařízení. Ale pokud se podíváte na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a ve vyhledávání si zadáte váš region a Kontaktní centrum, zobrazí se vám dostupné organizace, kam se můžete obrátit. V Kontaktních centrech poskytují pomoc a poradenství nejen závislým, ale většinou i jejich rodinám a blízkým.
Můžete si také pročíst rubriku pro rodiče na našich stránkách, myslím, že tam najdete řadu užitečných informací.
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Přeji hodně štěstí.
PS: Nerozpakujte se do centra zavolat a sjednat si osobní schůzku. Řada rodičů řeší podobé problémy a vždy je lepší, když na to člověk nezůstane sám. (Poradenství může být i anonymní a je poskytováno bezplatně).