Alkohol - závislost?
Klobka
Dobrý den, mám dotaz, je mi 18 let,jsem dívka,každý víkend s kamarády chodíme na diskotéku,na každý ten víkend si koupím flašku vodky + energy,to smíchám u toho kouřim cigára,a takhle každej víkend než se někam rozjedem,tak předem dám celou flašku vodky,přijedem na dýzu tam pokračuju v pití alkoholu,když je občas v týdnu volno,jdu pít i během týdne,sice ne tolik jako o víkend,ale vždycky se opiju \"na šrot\",všechny peníze co mám,utratím za alkohol a cigarety,vím je to hrozné..další věc je, že nepiju ze stresu ani z depresí..ty já vubec nemívám,ale jen tak ze zábavy..závislá se necejtim být..prosím Vás..hrozí mi nějaký propad do závislosti v budoucnu? Vím jedno, že určitě ted s alkem přestávat nechci..jen mi jde o zdraví..prosím moc o odpověd..a děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
teoreticky hrozí závislost každému. Zdá se, že Vy máte k alkoholu hodně kladný vztah, tak asi o něco víc. Nedá se ale říct, že podle Vašeho nynějšího chování s jistotou jednou budete závislá. Třeba Vás to za chvíli přestane bavit a se stejnou lehkostí, s jakou pijete, pít přestanete a budete se věnovat něčemu jinému.
Jiná otázka je zdraví. Takové množství alkoholu a cigaret Vašemu zdraví rozhodně neprospívají. zatěžují játra, plíce, alkohol ve Vašem věku má špatný vliv i na ještě ne zcela vyvinutý mozek. Když by se Vám tedy podařilo množství snížit, rozhodně si tím polepšíte.