bojím se
zita
Po přestěhování jsem úplně přestala spát a cca 12 let jsem spím jen s prášky, Stilnox, Zolpidem...nedokážu už bez nich žít, těším se večer, až si vezmu jeden, pak usnu a v noci beru už další dva...postupně, vím, že je to strašný problém, bojím, se, až prášky neseženu, umřu. Čtu o detoxu a nedovedu si představit, že bych tam měla jít, přitom vím, že donekonečna to nejde. Jsem sama, doma mně večer nikdo nekontroluje, rodina snad něco tuší, ale zatím se mi to daří skrývat. Ale měnim se, mám problémy s komunikací, pamětí, třesu se uvnitř, píská mi v uších, bolí hlava, na nic se nesoustředím. Večer už jsem nervozní a čekám, až bude 22 hodin a já si můžu vzít prášek.Navíc dlouhodobě beru antidepresiva, Cipralex 1O mg, jsem klaustrofobička, trpím chronickou depresí.....zavření na detoxu si vůbec nedokážu představit.Já vlastně ani nevím, jestli s tím chci něco dělat. Já to nemám komu říct,léky, o kterých píšu, mi předepisuje můj psychiatr. Nikdy jsem neměla silnou vůli, teď jsem úplná troska. To divadlo, které musím každý den hrát, je už nad moje síly. Už nemůžu

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Zito.
Z vašeho dotazu cítím velký smutek, beznaděj a samotu. Ale řekla bych, že přinejmenším s tou samotou to nebude až tak zoufalé, jak to teď vnímáte. Přeci jen máte rodinu, které na vás jistě záleží (byť před ní "hrajete divadlo"), můžete o svých pocitech mluvit se svým lékařem, dokázala jste se svěřit i tady na internetové poradně a je možné, že byste našla i další blízké, kteří by vás pochopili a našla u nich oporu. Rozumím tomu, že se zdravotními problémy, které popisujete, určitě není život jednoduchý a ta dlouhodobá nespavost je jistě vysilující. Nicméně nemyslím, že byste se primárně měla zúskostňovat obavou ze závislosti na lécích a strachem z detoxu. Promluvte si o tom všem, co jste napsala tady, se svým psychiatrem. Řekla bych, že by vám mohl pomoci také nějaký dlouhodobý psychoterapeutický program a v případě, že by se vám ulevilo, bylo by možné zvážit i eventualitu postupného snižování medikace hypnotiky. Určitě to proberte se svým lékařem, který vás zná, zná vaši anamnézu a za současné situace má nejlepší předpoklady vám pomoci. Můžete s ním probrat jak své obavy ze závislosti a případnou úpravu/změnu medikace, tak doporučení vhodné psychoterapie. A také bych se pokusila mluvit o tom, jak se cítím a co prožívám, s někým z rodiny nebo blízkých. Mít psychické potíže a cítit se špatně určitě není nic, za co je třeba se stydět a pochopení a opora v někom blízkém vám jistě může přinést úlevu i motivaci k tomu, abyste podnikla potřebné kroky k tomu, aby bylo lépe. Na vašem místě bych to ani moc neodkládala, svěřila bych se někomu blízkému a hlavně se objednala k panu doktorovi co nejdříve. Je opravdu zbytečné se takto trápit.
Budu vám držet palce a přeji hodně sil. A klidně zase napište, jak to jde.