mariuhana
lukas
dobry den
posilam dotaz o kterem si myslim ze dost častý ale každá informace které jsem o tom našel jsou rozdilne proto píšu vám jak to doopravdy je víte rád si občas zakouřím trávu nekouřím ji často většinou 3x za měsíc v práci dávají testy na drogy ze slin nebo z potu chtěl bych se zeptat jak ty testy na kolik dní ukazují kdy sem kouřil trávu
děkuji za odpověd
s pozdravem lukáš

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Lukáši.
Testy na THC ze slin (a potu) užití marihuany zjistí cca 2 týdny. Orientační testy na THC z moči užití detekují i více něž měsíc. Doba detekce je ovlivněna více faktory, nejen typem použitého testu. Např. obsahem THC v užívané marihuaně, frekvencí a délkou předchozího užívání a také individuálním nastavením organismu pro odbourávání THC. Takže v případě intezivního, každodennního užívání bude THC zjistitelné na té horní hranici, v případě, že si marihuanu dáte občas, např. 1x za týden, budou tyto doby kratší, velmi zhruba poloviční. Ale berte to opravdu jako orientační údaje.
Co bych považovala za důležité ve vaší situaci je to, že zaměstnavatel, pokud chce z užívání THC zaměstnancem vyvozovat pracovně-právní důsledky, musí prokázat, že jste byl na pracovišti pod vlivem THC.  Vzhledem k tomu, že orientační testy, které používá, prokazují i metabolity THC, které zůstávají v organismu poměrně dlouho, nicméně neznamenají, že jste jakkoli "pod vlivem", je nutné, aby byl proveden laboratorní test z krve, který již přesně rozliší, zda máte v organismu jen metabolity THC nebo i tzv. "aktivní" THC. Toto aktivní THC, které dokazuje, že jste více či méně ovlivněn marihuanou, je z organismu odbouráno do cca 18ti hodin, za max. hranici bych považovala 24 hodin.
Takže abych to shrnula - pokud váš orientační test bude pozitivní a vy si budete jist, že jste THC užil před více než 18-24mi hodinami, trvejte na laboratorním testu z krve, jenž má skutečnou průkazní hodnotu a teprve na jeho základě je zaměstnavatel oprávněn vyvozovat důsledky.
Jinak pokud byste náhodou v budoucnu v tomto směru potřeboval právní poradenství, můžete se obrátit na bezplatnou Právní poradnu A.N.O., která se na tuto problematiku specializuje. (Kontakt na www.asociace.org )