Marihuana - problém se zrakem
David
Zdravím,
Zaznamenal jsem problém se zrakem po použití marihuany (nejsem si však jistý jestli to je marihuanou způsobeno, můj kamarád třeba tvrdí že marihuana problémy se zrakem způsobit nemůže). Marihuanu jsem skusil asi po čtvrté (a taky naposled). První dva \'\'pokusy\'\' se víceméně nic nestalo, ovšem potřetí jsem asi dostal větši dávku a měl jsem problém se zrakem, nevím jak to popsat, každopádně když jsem přikryl rukou jedno oko tak se vše zdálo normální. Měl jsem tehda taky problém se sluchem - když více lidí mluvilo tak se zvuky tak trochu slívaly, tudiž jsem jednotlivcům méně rozuměl. Ještě jsem zapoměl dodat, že jsem měl taky trochu strach, že ten efekt bude pokračovat donekonečna. Tehda jsem si myslel že jsem to nějak špatně použil a marihuanu jsem si tedy dal znova - stalo se to stejné ale už jsem neměl takový strach protože mě kamarád uklidnil že je to jen droga a že to po pár hodinách vyprchá, což se taky stalo. Ted´ ale přecházím k tomu opravdovému problému (omlouvám se, že se tak rozepisuji) - včera jsem měl asi na 3 hodiny trochu zhoršený zrak a sluch a dnes od rána až do ted´. Opravdu nevím co mám dělat, a nevím jestli to časem vyprchá, nebo to tak zůstane napořád. Předem děkuji za jakékoli rady.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
marihuana je halucinogen, může tedy měnit vnímání, a to právě i zrakové nebo sluchové. "Zhoršení" zraku nebo sluchu byly vyvolané právě tímto efektem. Neměly by přetrvávat. Může se ale stát, že tím, jak jste z působení drogy ve stresu a jste na to ostražitý, zdá se Vám, nebo si v podstatě vsugerujete, že se Vám zrak a sluch opět horší. Opravdu by se tak dít nemělo. Zkuste na to zapomenout, s drogou už neexperimentovat, a chvíli si nevšímat podrobně ani zraku ani sluchu. Vím, že se to těžko řekne, ale opravdu by se Vám nic dít nemělo. Dejte tomu čas.