Ibogain
dadina
Dobrý den,už sem vám jednou psala a děkuji za vaší pomoc.Partner se rozhodl,že by chtěl přestat brát pervitin,ale nechce být někde zavřený se skupinou není povaha,aby seděl ze skupinou. Já na tom nic špatného nevidím ale respektuji to,že mu to není příjemné a chce to řešit jinak. Dozvěděli jsme se o látce je to výtažek africké rostliny iboga. Nevíte o někom kdo by nám mohl poradit na koho se obrátit? Poprosit ho o spolupráci,nebo kde by se dala látka sehnat? Jaký na to máte názor? Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že léčba ibogainem není v ČR oficiálně schválenou léčebnou metodou, nejsem schopna vám poslat konkrétní kontakt na odborníka, který se jí zabývá. A v případě neoficiálních "léčitelů" bych byla velmi opatrná. Nemáte zde žádné záruky odborného přístupu a ibogain, jako poměrně silný halucinogen, má svá nezanedbatelná rizika. V zahraničí proběhlo několik klinických výzkumů, které prokázaly, že užití ibogainu může snížit chutě k užití návykové látky u závislých osob. Nicméně pro udržení dlouhodobé abstinence je potřeba zvládnout řadu dalších věcí - změnu životního stylu, sebehodnocení, zvládání krizových situací atd. atd... A k tomu je třeba dlouhodobá práce na sobě samém v rámci psychoterapie. Vašemu příteli bych tedy doporučila, aby raději na ibogain, jehož užití by jej mělo bezpracně a navždy vyléčit ze závislosti, nespoléhal. Pokud je pro přítele prozatím nepřijatelná představa, že by se zúčastnil skupinové terapie, může pro začátek docházet na ambulantní individuální terapii. Důležité však je, aby podniknul konkrétní kroky vedoucí k tomu, aby se se svou závislostí úspěšně vypořádal. Níže vám posílám kontakt na psychoterapeutickou ambulanci, kam by se v případě zájmu mohl obrátit. Navíc, pokud je přítel nakloněn i ne zcela běžným léčebným postupům, MUDr. Kudrle je psychiatr, který v indikovaných případech využívá v rámci terapie i holotropní dýchání. (Více se můžete dočíst na jeho webových stránkách).
Jen mě ještě napadá - tady na poradně jste se na léčbu ptala vy. Neměl by se spíše zajímat váš přítel? Nakonec, pervitin užívá on, ne vy.
Nu, přeji hodně štěstí a ať to dobře dopadne.
Soukromé psychoterapeutické centrum Atelier II
MUDr. Stanislav Kudrle
Poštovní adresa: Do Zámostí 67, 326 00 Plzeň
Vstup do centra: z Fialkové 24, Plzeň
telefon: 608 882 234
e-mail : doorway@seznam.cz
web: http://doorway.sweb.cz/