alternativa léčby
kubrtekk
Dobrý den, chci se zeptat, jaké možnosti terapie existují při snaze vyléčit se ze závislosti na stimulantech. Hlavně mě zajímá, jestli existuje alternativa, která by fungovala ambulantně. Stimulanty jsem začla užívat tento rok v srpnu a začátkem října jsem je začla užívat intravenózně.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
vzhledem k tomu, co uvádíte ve skryté poznámce i k tomu, že stimulanty (pervitin?) užíváte jen poměrně krátce, domnívám se, že ambulantní léčba by skutečně byla ta optimální. Bohužel neuvádíte region, kde žijete, takže bude trochu potíž vás nasměrovat na konkrétní zařízení. Pokud je pro vás dostupná Praha, bylo by vhodné obrátit se na Denní stacionář SANANIM, který poskytuje intenzivní ambulantní léčbu s tím, že má i speciální léčebný program pro matky s dětmi. Více informací + kontaktní údaje najdete tady:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29/komu-je-dst-urcen.html
Pokud jste mimopražská, doporučuji obrátit se na nejbližší kontaktní centrum nebo AT ambulanci. V kontaktním centru v rámci předléčebného poradenství můžete probrat svou situaci i představy o léčbě, kolegové vás budou umět nasměrovat do vhodného programu, který pro vás bude dostupný a pomohou vám zařídit i vše potřebné pro nástup. V případě AT ambulancí se jedná o psychiatrické ambulance zaměřené na léčbu závislostního chování, součástí bývá i psychosociální terapie a doléčování. Adreář kontaktních center i AT ambulancí v ČR s vyhledáváním dle regionu a typu služby najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. A nebo můžete znovu napsat a uvést, kde bydlíte, my vám vhodné zařízení doporučíme.
Jinak vám k vašemu rozhodnutí abstinovat samozřejmě gratuluji, myslím, že je to ten typ rozhodnutí, kterého v budoucnu litovat nebudete.
Takže hodně štěstí.
PS: Ještě mě napadá - vycházím z toho, co píšete ve svém dotazu, nepředokládám tedy, že byste už někdy v minulosti měla se závislostí problém nebo se z ní léčila. Pokud by tomu tak bylo, můžete se samozřejmě obrátit na zařízení, se kterým jste byla dříve v kontaktu.