Závislost na pervitinu, co čekat?
Alex
Dobrý den,
snažím se přestat s pervitinem, bral jsem 7 měsíců, přičemž jsem si dával 6 týdenní pauzy až na poslední dávku, která přišla po 2 týdnech. V tuhle dávku jsem pocítil v celku dost nepříjemný dojezd spojený s halucinacemi pavouku. Teď se snažím přestat. Úspěšně jsem 5 týden čistý, \"chutě\" nijak zvlášť nepociťuji.
Rád bych se zeptal jestli se závislost ozve a v jaké míře? Četl jsem, že přibližně okolo 90 dnech je stav kritický.
Svoje braní spíše chápu jako \"pubertální\" obranu před světem, takový jaký je. Navíc výčitkum svědomí při braní jsem se taky nikdy neubránil. Teď pevně věřím, že nejsilnější drogou je střízlivost. Děkuji za odpoveď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
průběh prvních měsíců abstinence je u každého jiný. Vzhledem k tomu, že jst ale míval 6týdenní pauzy, očekávala bych případnou krizi až po uplynutí 6-7 týdnů. Druhou věcí je, že při takové frekvenci v rozmezí 7 měsíců se nejedná v podstatě o závislost. Myslím, že pokud jste opravdu rozhodnutý přestat, což je skvělé, máte velkou šanci, že se Vám to podaří bez větších potíží. Je to rozhodně dobré rozhodnutí mimo jiné i proto, že by se nepříjemné halucinace a stavy s největší pravděpodobností opakovaly.
Přeji tedy hodně štěstí a pevnou vůli!