jak zjistit pravdu
jenda
Moc Vám děkuji za odpověď paní Marečková.S dcerou jsem,včera vše v klidu probrala.Do školy opět nešla.Dohodli jsme se na přerušení studia a nástupu do zaměstnání,souhlasila a byla ráda,že jsme jí to navrhli.Co se týče školy má problémy několik let,řekla bych od puberty.Když škola není, problémy nejsou....jen mám obavy,že to se zaměstnáním bude totéž.Musíme to zkusit.Mluvili jsme o drogách a řekla mi,že s tím by nezačla i kdyby na tom byla sebehůř.Asi před měsícem se rozešla s klukem,se kterým byla od 14 let,rozešli se asi už po čtvrté,doufám,že definitivně.Jejich vztah nebyl hezký a řekla bych spíš ze zvyku.Ten večer spolykala platíčko penicilinu,po 3 hodinách za mnou přišla a řekla mi to.Ŕešili jsme to odvozem na internu,následně na psychyatrii,kde jí pí.doktorka napsala antidepresiva a odkázala na psychologa,protože se to vysvětlilo jako skratové jednání,né pokus o sebevraždu.Psycholožka nás vzala hned druhý den,dcera byla chvíli v pohodě,ale už tam víckrát nešla,i když ví,že potřebuje.Asi před týdnem mi vyhrožovala,že se zabije,když jsem se rozčílila,že nejde do školy.Nevím,jestli mě tím vydírá,nebo křičí o pomoc.Včera řekla,že se k psycholožce objedná,ale to už tady bylo taky několikrát.Dneska mi napsala sms,že chce začít znova a být už v pohodě....ani nevíte jak ráda bych jí věřila.... Určitě se objednáme s manželem do kontaktního centra a budeme to řešit,nevěřím jí,bojím se a vím,že potřebu
jeme všichni odbornou pomoc.Ještě jednou Vám moc děkuji
p.s.co se týče domácnosti je pracovitá,celkem zodpovědná a dost mi pomůže,je to v jádru super holka se spoustou přátel,ale to negativní chování si prostě nedokážu vysvětlit.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
jsem ráda, že jste se znovu ozvala a napsala, jak se situace vyvíjí. Určitě je dobře, že jste se s dcerou dohodli, jak by to v nejbližší budoucnosti u vás mělo vypadat a dospěli jste ke kompromisu, který je oboustranně přijatelný. Nelze vyloučit, že problémy se školou představovaly pro vaši dceru neúměrný stres a zátěž, kterou úplně nezvládala. To, že za těchto okolností nastoupí do zaměstnání mi přijde jako rozumný postup. (Nehledě na to, že v případě zájmu si bude moci vzdělání doplnit např. dálkovou formou studia). Jen by nyní bylo potřeba, aby to, na čem jste se dohodli, dcera také plnila. Tzn. aby vyvíjela odpovídajíci aktivity stran nástupu do zaměstnání a za velmi důležité bych také považovala, aby dorazila na konzultaci s psycholožkou a pokud to bude potřeba, docházela tam pravidelně. Zkuste jí důvěřovat, na druhou stranu bych určitě netolerovala, pokud by se ještě opakovaly ty krádeže a lhaní, o kterých jste psala minule.
Zmiňujete také, že spolu s manželem zajdete do poradenského centra pro rodiče. Řekla bych, že je to rozumný plán, protože internetové poradenství má opravdu spíše omezené možnosti a osobní kontakt je v tomto směru nenahraditelný. Velmi podstatná je také skutečnost, že problémy řešíte společně s manželem, to, že jsou rodiče zajedno a oba se na řešení situace aktivně podílí, je mnohem efektivnější.
Tak vám i dceři moc držím palce a kdyby něco, dejte vědět.
Hodně štěstí.