pomoc o radu
Petra
Dobrý den,mám doma dceru závislou na pervitinu,už to trvá přes rok a půl chodili jsme i do K-centra jenže dcera se věčně nedostavovala,protože vždy odešla a vrátila se za týde nebo dva,tak jsem tam už sní přestala chodit.Před týdnem se vrátila ubrečená domů stím,že potřebuje pomoct že to sama nezvládne a na můj návrh na léčebnu souhlasila,tak jsem napsala do dvou léčeben a tam by jí vzali,ale musí mít nějaké doporučení od psychiatra a napsat životopis ,přijde mi to dost složité a zdlouhavé potřebovala bych aby nastoupila léčbu za den nebo dva,existuje nějaká léčebna kde by jí vzali ihned ? Vůbec nevím jak mám pokračovat a kde hledat pomoc.S pozdravem P.Petra

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že se to zdá složité, ale taková je běžná praxe léčeben. Je totiž důležité, aby závislý projevil alespoň minimální motivaci a vůli se léčit, která trvá déle než těch několik hodin, než se doma osprchuje, nají, vyspí a zase mu otrne. Hrozí, že to samé se stane v léčebně a takový člověk za několik dní odchází. To je nejen drahé, ale i zcela demotivující pro spolupacienty, kteří zůstávají a do dotyčného na skupinách vložili určitou energii.
Napsat životopis není složité, nevyžaduje se žádný velký elaborát, jen by si měla dcera trochu utřídit myšlenky. Doporučení by mělo stačit z K-centra, kam jste docházely. Tam Vám ho rádi vystaví.