Problém s bratrem..
bambulka
Moc Vám dekuji za odpoved,
jsem z toho hodne rozrusena.
Ja u rodicu neziji od 18ti let (jsem 1981)...utekla jsem od rodicu!Bylo to tam tezke,zadna pochvala,pochopeni,pohlazeni.U tatay byl kazdy z deti debil a nula,mam neumela odporovat,rada se napije. Mam jeste jednoho bratra ten je 88rocnik,nasekal rodicum dluhy a utekl,nikdo nevi kam...a dalsi bratr..ten nas ktereho ted resime to asi nezvladl,ten je 93 rocnik. Ja nevim co mam delat,mam nalozit rodice do auta a dovezt je nekam kdo si s nima promluvi a rekne jim co hlidat a resit a jaka je realita?Nebo jim mam ukazat jen vase stranky? Je to zoufala situace,nezavidim nikomu tento problem.
Jeste mne zajimalo,kde se kupuje ta aquq Braun,kolik stoji,na co je? Jak muze uzivat heroin? Jak to na nem mohu pouznat?Nema vpichy na ruce.Za jak dlouho znici pervitin zuby? Mam mu udelat test,tajne z vlasu? Jak se dlouho drzi drogy v tele,vim ze je to podle kazdeho cloveka jinak ale je mozne aby to bylo pul roku????Rodice tomu veri...pul roku muze mit toxickou psychozu,ne? Teda pokud se leci.
Ja jsem bratra od te doby co se vratil po tydnu domu s tou vodou Baun nevidela,takze nemohu rict jine priznaky.Trosku chapu ze to rodice nechteji videt,neni jednoduche si to priznat nebo pripustit.Jenze jak dlouho se v takovem pripade muze cekat?Mam ho dovezt k VAM??????????????
Moc se omlouvam za ,,hloupe\" otazky ale nemam se koho zeptat,nemam nikoho kdo by si tim prosel,sama nekourim ani nepiju.
Moc dekuji za odpoved.
Jana

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
taky úplně chápu, že rodiče nechtějí realitu vidět, není to vůbec jednoduché. Obzvlášť pokud i s dalšími dětmi je nějaký problém. Pokud by se Vám podařilo doprovodit je do některého z center, kde by si s nimi někdo o celé situaci promluvil, bylo by to myslím ku prospěchu všem.
Pokusím se Vám na Vaše otázky odpovědět, ale bojím se, že to jen vyvolá spoustu dalších. I pro Vás tak samozřejmě platí nabídka odborné pomoci osobně, kde byste dostala odpovědi...
Malé vody Braun se obvykle dostávají ke stříkačkám od terénních pracovníků nebo v kontaktních centrech, tato centra se snaží, aby když už lidé užívají drogy, aby to dělali co nejbezpečněji pro sebe i okolí, tedy užívali čisté injekční jehly, nevyhazovali je na ulici nebo do odpadků apod. Tato voda slouží na ředění drog při jejich přípravě k injekční aplikaci.
Heroin se užívá obvykle injekčně (je možné drogu aplikovat i do nohou, do třísel apod.), ale i kouřením z alobalu. Působí - na rozdíl od pervitin - spíše tlumivě. Více o příznacích najdete v rubrice o jednotlivých drogách na stránkách naší poradny.
Pervitin opravdu zuby ničí, jsou ale i výjimky. Velmi záleží na genetické dispozici ke kazivosti. Někdo nemá zuby za dva roky, jiný má krásné bílé i deseti letech braní.
Testy z vlasů jsou velmi speciální a drahá záležitost. Obvykle se používají testy z moči. Myslím ale, že to nemá větší smysl. K čemu Vám výsledek bude, změní to něco v bratrově postoji k celému problému? Pervitin test rozpozná až 14 dní po posledním užití, heroin několik dní. Rozhodně nemohou být testy pozitivní po půl roce. Toxickou psychózu by mohl takto dlouho mít (maximálně), pokud by nebyla léčena. Pokud se léčí a člověk abstinuje, obvykle odezní dříve.
Bratra nemá smysl nikam vozit násilím, je třeba aby spolupracoval dobrovolně.
Snad jsem Vám alespoň na něco odpověděla. Pokud budete potřebovat, napište znovu.
S pozdravem, Jana Justinová