Abstinence-alkohol
Annie
Dobrý den, snažím se svého přítele odnaučit alkoholu, ale marně. Včerejším dnem jsem se přesvědčila, že to samy nezvládneme. Jen, co jsme se dostali z tvrdých drog /PERVITINU/, tak začal o to víc pít. Vím, že jako feťák, že když skončíte s jednou věci o to víc začnete s tou druhou. Alkohol, hulení i pervitin jdou v sobě ruku v ruku, aspoň tedy u mé zkušenosti. On je o dost starší, jemu je 36 a mě 21, ale ani tento věkový rozdíl nás nerozdělil. Hodně ho miluju a nemůžu se dívat na to, jak se opíjí do němoty a kolikrát má potom chuť i na tvrdý (piko). Snažím se ho vždy stopit a když spolu pijeme, tak se mi to pokaždé zatím, povedlo. Odmítl se jít léčit, až do včerejška, kdy jsme se o tom bavili a já mu řekla, ať si vybere buď já nebo chlast. K psychologovi dochází, ale jen kvůli tomu, že má částečnou schizofrenii, kterou si za 20 let užívání drog vypěstoval. Existují nějaké prášky, které by mu pomohli s pitím. Rozhodla jsme se, že s ním absolvuáju příští návštěvu psychologa a osvětlím mu náš problém. Obn prý už nějaké léky na chlast užíval, aby mu nechutnal, ale vzdal to s tím, že mu to nepomáhá a stejně je přepije a chuť na chlast má pořád, nevím, co dělat, jsem bezradná. Můžete mi dát popřípadě kontakt na nějaké doktora či poradnu na Vysočině, která se specializuje na tyto závislosti? Díky moc. S pozdravem. Annie

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že přechod od jedné závislosti ke druhé je dost běžný. Je pak těžké zbavit se všech najednou a smířit se s tím, že je třeba abstinovat zcela. To co přítel už užíval je antabus, který vyvolává nechutenství po alkoholu. Pokud mu to nepomáhalo (jde jen o pomocnou záležitost, sama o sobě neléčí), nic jiného na alkoholismus není. Obecně jsou závislosti záležitostí především psychiky a tak prášky řeší jen zlomek problémů. Je třeba podstoupit léčbu, pokud to člověk nezvládá sám, což není vůbec jednoduché.
Jestli teď přítel přistoupil na léčbu, nehledala bych žádné kompromisy a jednoznačně ho směřovala do léčebny. Poraďte se s jeho psychiatrem, závislosti do jeho oboru také patří. Případně Vás odkáže na někoho z kolegů, který se jim věnuje více. Zkuste ale využít momentální vůle přítele léčbu podstoupit, dokud ji má...