celkově o marihuaně
Lucie
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, můj přítel kouří marihuanu asi přes 3 roky, někdy víc, někdy míň, posledni rok to ae omezuje, snad aspon co ja vím, ale nepřestal prostě uplně, zajímalo by mě tak celkově, co to s tím člověkem udělá, kouřil to před 18 tym věkem a po něm i a je mu 20 a sem tam kouří furt. Někdy mi příjde, že nepobírá logiku, nebo promitivni logicky věci, někdy zas jako když se vyhýbá nějakým věcem (hádání a opod.) někdy nato odpoví uplně něco jiného než jsem napsala, či položila nakou otazku, nebo radši nic, jen aby se vyhnul hadkam, protože mě příjde,že nic řešit nechce, pořád si jen skoro stěžuje jak by furt spal, jak je unavenej, i když jde spát v nějaký normální čas a naspí toho dost, někdy spí až do po*rání, jak se tak dá říct., že to je až hrůza, ví že mě marihuana vadí a když se od někoho dozvím, že jí měl, tak se mě nepřizná ani, trápí mě to, je slabej už takovej od narození a nechci aby mu to dal nějak ubližovalo, jenže mě příjde že to s nim nikam nevede, akorat mě nato řekne, že kdybych neřešila trávu, tak se nic neděje a nehádáme se kuli blbostem (jako je právě tráva). Kolikrát mě příjde že mě s ní i provokuje.. a navíc už ani neumí řešit problémy normálně jako člověk, ale dá si radši joyinta a je vklidu.. Doslova mě to sere.. s takovým člověkem být, nevím co s ním mám dělat. Kdybych mu řekla, že at s tím jde se léčit, nebo k psychologovi, tak se tam buď nedokope, páč je línej, nebo mě řekne, abych radši řešila důležitější věci, než je marihuana..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to co popisujete je celkem typický obraz intenzivního kuřáka marihuany. Na některé věci jsem Vám již odpověděla v předešlém dotazu. Mnoho z chování, o kterém píšete, je opravdu způsobených marihuanou a změní se, když přítel přestane kouřit. Jsou ale i naprostí drogoví abstinenti - a není jich málo - kteří se prostě za každou cenu vyhýbají hádkám, to se možná nezmění.
Co se týče léčby, problém bude možná v tom, že přítelovi se léčit ani vzdát marihauny nechce, než že by byl líný, ne? Pak ho k tomu těžko dotlačíte, a i kdyby, nebude to mít větší efekt.
V současné chvíli je jeho kouření možná víc problémem pro Vás než pro něj. Pak je třeba se rozhodnout, co je pro Vás důležité a ve vztahu ještě přijatelné a podle toho se zařídit.