Marihuana
Lucie
Chtěla bych se zeptat, co všecko (špatného) marihuana způsobí, když jí člověk kouří asi přes 3 roky docela často a ještě před 18tým rokem. I po něm

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
poměrně vyčerpávající informace o rizicích užívání marihuany najdete v informačním oddíle poradny, tedy zde: http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html a http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html. Pokud člověk kouří často, tedy třeba denně, 3 roky, dá už se mluvit jistě o závislosti (psychické, fyzická na marihuaně nevzniká). Následky se tedy dostaví s větší pravděpodobností než u občasného uživatele.
Pokud je kuřák mladý, jak píšete, opět vzrůstá riziko problémů, a to především v oblasti psychiky, která je ještě hodně křehká. Navíc poslední průzkumy zjistili,  ž u nezletilých pravidelných kuřáků marihuany dochází ke snižování inteligence.