sociálka?
petr
Dobrý den,
jak máme postupovat v případě fetující matky dvouletého dítěte,která neustále ohrožuje sebe i své okolí ve svých intoxikovaných stavech? Máme podloženou závislost na lécích a podezření na pervitin. Léčit se nehodlá,protože dle svých slov nemá problém. Soužití dvouletého dítěte s věčně sjetou matkou,jež navštěvují podobně chemicky upravená individua zjevně není optimální. Dotyčná vykazuje jasné znaky závislosti. V jakém případě je udání na sociálku adekvátní? Lze to udělat anonymně? Toto považujeme až za krajní řešení. Pokud se v příštích dnech dotyčná rozhodne pro léčbu,jak postupovat,když je ve hře malé dítě,které není kam umístit v rodině?
Děkuji za odpověď (jedná se o jihočeský kraj)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petře.
Dle toho co píšete, to vypadá, že situace je vážná. Nicméně, řešení, které nabízíte je opravdu hodně krajní. Netuším, kde žijete konkrétně (můžete prosím napsat znova?), doporučila bych Vám kontakt na kolegy u Vás, kde byste mohl v osobním kontaktu vše více probrat a poradit se o dalších vhodných krocích a konkrétním postupu.
Jistě máte pravdu, že matka v takovém stavu může dítě ohrozit, má to neblahý vliv na východu a zdravý vývoj dítěte, s tím vším samozřejmě souhlasím... Myslím, že je ale fér dát ji šanci, aby se mohla pokusit se svým životem něco udělat a dát si ho do pořádku. Naše organizace o.s. SANANIM má v nabídce svých služeb mimochodem i terapeutickou komunitu pro závislé matky uživatelky, kdy je po celou dobu léčby matky dítě s ní (není tedy odděleno, nepřetrhne se vazba, nehrozí separační úzkost, získává dovednosti, její role matky je prohlubována...)
Zde informace: http://sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
Pořadník uchazeček a nástup do TK zprostředkovává toto zařízení: http://sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Prostudujte si informace, pokud byste měl nějaké doplňující dotazy, klidně pište. Ozvěte se a upřesněte Vaší lokalitu, doporučím Vám kontakt.
Zatím se mějte hezky, Váš zájem samozřejmě ceníme.
S pozdravem MK