zas v tom lítám?
dajka
Dobrý večer, již jsem k Vám psala jednalo se o žloutenku C. Odpověd se schodovala s názorem doktora v Pardubicích, že jsem neinfekční.Včera se stavil Švagr, a léčí se v Kolíně na C, dochází na injekce, prý aby to nepřešlo do chronického stádia. Já žádnou léčbu neprodělala, mám se o to zajímat, nebo se moje tělo s tím vypořádalo? Nyní jsem trošku propadla alkoholu-pivo. Piji 2x týdně po 4pivech, nebo o víkendu po 6 piv, může se objevit znovu žloutenka? Žádné obtíže nemám, jen jsem psychicky v pr...na brigádách, dvě děti..

Odpověděl: Jakub Minařík
Napřed k VHC - pokud jste onemocnění prodělala, nepřešlo do chronicity, není třeba si s tím dělat starost. Je asi lépe pít střídmě (ona játra jsou přeci jen poškozená) a nepřehánět to. Také je celkem obvyklé, že pacienti po prodělané VHC občas dojdou na kontrolu.Takže, pokud máte starosti jak na tom jste. vyražte na kontrolu, uvidíte.
Stran psychických stavů - vypadáte, že trpíte nějakou depresivně - úzkostnou poruchou. Bylo by na místě zajít k psychiatrovi.
Resp. zajděte na obě místa - k hepatologovi, který vám léil VHC i na psychiatrii. Na psychiatrii kolegovi raději řekněte, že jste kdysibrala, aby se vyhnul lékům s návykovým potenciálem. Optimum bývají antidepresiva ze skupiny SSRI.