heroin
zadna
Dobry den,
reaguji na Vaši odpověď. Psala jsem Vám o mém problému s manželem, který byl závislý na heroinu, teď začal brát subutex, se kterým se taky snaží přestat.
Vím že i on sám se z toho chce dostat, ale hospitalizaci nechce. Máme mimčo, tak chce být pořád s ním a právě hlavně kvůli němu s tím chce skončit.
Já už z toho začínám mít strašné deprese, nezvládám se starat o všechno a manželovi nálady se občas vážně nedají vydržet.
Pořád se hádáme kvůli financím, léčba je příliš nákladná a nepřipadá mi že by se blížila do finále.
Navíc bydlíme na vesnici a každá cesta do Prahy je nákladná.
Chtěla bych se zeptat jak jste psala o té léčbě methadonem, jak moc je to podobné léčbě subutexem, a jestli by to pro manžela bylo snadnější.
Ještě bych se chtěla zeptat, jestli když se léčil u apolináře a neodhlásil se tam, jestli může s léčbou začít jinde, nebo jak by měl postupovat aby byl přijat jinde.
Jsem přesvědčena, že zájem o abstinenci má.
Předem děkuji za odpověď (předešlý dozaz byl pod kódem č. 316060)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace je o to složitější, že máte malé dítě. On se o něj v současném stavu stejně ale moc starat nemůže a jen Vám přidělává starosti a dluhy. Pokud dochází na substituci, měl by mít plán pomalého vysnižování a postupného vysazení Subutexu. Realita bývá bohužel často jiná, někteří lidé jsou na Subutexu dlouhá léta, která nevedou ani ke snižování ani k abstinenci. Jednou z příčin je fakt, že ne vždy bývá program doplněn i psychoterapií a soustředí se jen na fyzickou závislost. Ta je ale v podstatě podružná, podstatnější je psychická stránka věci. Methadon je také opiátová substituce, u které ale dochází ke snižování a vyabstinování ještě méně často. Velkou výhodou je finanční nenáročnost, je v podstatě zdarma. Je ale na druhou stranu třeba docházet denně pro dávky (alespoň zpočátku), což by se Vám také nevyplatilo, pokud manžel dojíždí.
Opravdu si myslím, že nejlepší variantou by byla pobytová léčba. Pokud chce manžel skutečně abstinovat a má velkou motivaci, mohl by pro začátek zkusit tříměsíční léčbu v léčebně. Během ní jsou možné jak Vaše návštěvy za ním, tak jeho víkendové návštěvy doma. Miminko to jistě zvládne a abstinující otec mu bude mnohem platnější než ten, který se neustále snaží, za velkých finančních výdajů, se závislostí nějak poprat doma.