trpim schizofrenií?
malicka
Když si zahulim trávu tak trpim stíhama myslim si že me všichni pomlouvaj a něco proti me kujou a nebo že me chtej proste vyschízovat!děje se mi to po jednom prásku do kteryho me vždy někdo přinutí!Ale před pěti lety jsem mohla vyhulit pet takovych jointu sama a nic se mi nestalo!A jinak to mám i v normalnim stavu ze nikomu neverim,myslim si ze na me neco jede a ze mi chce ublizit a nedokazu ani komunikovat s normalnimi lidmi ale neni to tak silné jako na trávě!Je možné že trpim schizofrenií!??

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
onemocnění schizofrenního typu je velmi vážná diagnóza, která zahrnuje obvykle i další příznaky, než jaké popisujete (halucinace, poruchy myšlení apod.). Úplně v pořádku ale na druhou stranu Vaše stavy nejsou. Zřejmě máte sklon k toxickým psychózám, nebo jejich začínajícím projevům. Tím, že to stále pokoušíte znovu a znovu a asi jste následky nikdy neřešila, mají tendenci se vracet a přetrvávat i ve střízlivém stavu.
V první řadě by bylo dobré marihuanu už nekouřit. Vydržte to alespoň několik týdnů, abyste viděla, jestli se potíže zmírňují, mizí. Pokud ne, měla byste navštívit psychiatra a poradit se s ním, jak dál.