Závislost na alkoholu
Malk
Dobrý den.
Obávám se že jsem závislý na alkoholu. Každý den vypiji 10 piv dvanáctek a o víkendech i 20 piv za den. Dříve jsem se léčil na psychiatrii pro deprese. Protože jsem kvůli léčbě na psychiatrii přišel o zaměstnání kvůli omezením od lékaře, tak jsem začal předstírat že už je mi fajn. Ovšem léky jsem nahradil alkoholem. Ze začátku to šlo stačily 2-3 piva, ale nyní už jich piji 10 a více. Myslím si že to je má obvodní lékařka kdo ze mě udělal alkoholika kvůli těm všem zákazům a omezením jenž mě dostaly na dno společnosti a tam jsem začal pít. Chci se léčit, ale mám strach z dalších represí od lékaře. Můj dotaz proto zní. Je možné se léčit anonymně aniž by o tom můj ošetřující lékař věděl? Hradí protialkoholní léčbu pojišťovna, nebo si to každý musí zaplatit sám?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, myslím, že Vaše obavy ohledně závislosti na alkoholu jsou oprávněné. O to vážnější mi přijde fakt, že jste alkoholem nahradil léky, které jste měl užívat pro Vaše obtíže. Určitě bych tuto věc nebagatelizovala. Alkohol určitě v krátkodobém horizontu uleví od problémů, ale opravdu ne na dlouho a naopak se stav zhorší. Vedle psychických problémů řešíte ještě závislost na alkoholu, což může být bludný kruh. Chci ocenit, že si uvědomujete závažnost svého stavu a jste ochoten jít se léčit. Seznam léčeben pro závislé na alkoholu určitě najdete na těchto stránkách nebo www.drogy- info.cz. Co se týká zajištění anonymity pro OL, tak to zcela asi nepůjde. Za prvé někdy si léčebny žádají doporučení od lékaře, za druhé propouštěcí zprávu zasílají ošetřujícímu lékaři. Důvodem je zajištění kontinuity informací a tedy i další vhodné péče o klienta. Pro léčebnu může být právě důležitá záležitost ohledně psychického stavu, pro který jste byl hospitalizován, a jakou jste užíval medikaci.
Věřím, že obvodní lékařka Vás nechtěla svým jednáním nějak poškodit. Je těžké se k tomu nějak vyjadřovat, nevím, co myslíte těmi represemi. Jen mám potřebu ujasnit si fakt, že pro pití alkoholu jste se rozhodl sám a tedy ta zodpovědnost je především na Vás.Vy ale máte právo pro změnu své obvodní lékařky, pokud nemáte důvěru v dosavadní.
Ohledně platby je to jako s hospitalizací v nemocnici, hrazeno ze zdrav.pojištění s poplatky.
Držím Vám palce, ať uděláte pro sebe ta správná rozhodnutí. H.Skořepová