prokázání drog pomocí krevního restu
maminka
Dobrý den,
můj syn užíval pervitin. Nyní 100% měsíc žádnou drogu nepožil. Při testu z moče se však ukázaly opiáty a pervitin a marihuanu. Asi je to moje vina, nejsem v této oblasti odborníkem. Onemocněl, nešel k lékařce, ale chodil dál do práce a já jsem mu dala lék Panadol PLUS GIRP, který jsem měla doma z doby, kdy jsem měla před časem tuším zánět horních cest dýchacích, už si na to přesně nepamatuji a který mi napsala moje lékař na předpis. Bohužel jsem si souvislosti neuvědomila a oba jsme byly z výsledku testu překvapeni. Syn se chce podrobit krevním testu. Můžete mě prosím informovat kde v Praze je tato možnost krevního testu (vím, že se jedná o test placený cca 400 - 500 Kč). A ještě: je kromě krevního testu nějaký 100%, který prokáže jakoukoliv drogu v těle a jak dlouho droga v těle zůstává. Děkuji mnohokrát za informaci.
Maminka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Orientační volně prodejné testy se sice běžně používají, ale 100% nejsou, bohužel. Pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, je dobré pak využít rozboru přímo v laboratoři, kde je výsledek 100% vždy. Jak sama víte, levná záležitost to není. Detekce jedné látky 487,- (pokud byste chtěli prokázat či vyvrátit všechny tři složky = THC, opiát, pervitin je třeba částku uhradit tedy 3x).
Netuším, jakou látku máte na mysli, uvedu tedy všechny Vámi uvedené.
THC (účinná látka marihuany):
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních konzumentů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při konzumaci občas cca do týdne)
detekce sliny = jako krev
Pervitin:
moč = 3 až 21 dní (při konzumaci občas do týdne)
krev = 1 až 3 dny
sliny = jako krev
Opiáty:
moč = 2 až 3 dny
krev = 1 až 2 dny
sliny = jako krev
Toto jsou pouze orientační údaje, vždy záleží na dalších aspektech jako je intenzita předešlé konzumace (při experimentech a konzumacích občas lze brát v potaz ta nižší uvedená hranice, při každodenních užití ta hranice vyšší). Na kvalitě konkrétní drogy a na organismu jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek z těla rychle vypořádat. Nelze tedy s přesností předem určit, kdo kdy bude již beze stop a kdo nikoliv. Je to velmi individuální záležitost. Jak sama můžete vidět, vždy se déle drží látky v moči, proto se také nejčastěji testuje právě z ní. Netuším, kdy proběhl odběr, který látky prokázal. Pokud byste se rozhodli pro testy z krve (v případě, že by hypoteticky byl pervitin např. jednorázově užit, byl by s největší pravděpodobností již z organismu pryč, nežli by k samotnému případnému testu z krve došlo)...
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, budova A2, 1. patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel: 222 967 188
Vzorek moči lze přinést osobně přímo do laboratoře. Pokud byste trvali na odběru z krve, nejlépe bude, když si na uvedené číslo zavoláte a dohodnete se konkrétně.  Je třeba žádost od lékaře (postačí praktického), výsledek je hotov cca do týdne, je zaslán k lékaři, který žádost vystavil a u něj pak i probíhá úhrada.
Zdali byste měla chuť více o všem pohovořit v osobním kontaktu, můžete se obrátit na kolegyni, která se úzce specializuje na práci s rodiči závislých osob. Zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00-19,00
Bezplatně.
Více zde: http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
mapa
Což bych doporučovala, pokud v žádném kontaktu s odbornou pomocí nejste. Nejenom, že si doplníte informace, také můžete průběžně konzultovat vše co je třeba. Léčba závislosti bohužel je běh na dlouhou trať a snadné to není, jak pro samotné uživatele/abstinenty, tak pro jejich nejbližší...
Přeji ať se Vám i synovi daří. Mějte se hezky.
S pozdravem MK