dotaz - SPĚCHÁ!
D
Zdravím drogovou poradnu,
potřeboval bych vědět jestli může dojít k nějaké interakci mezi tramadolem a pervitinam, užívám ještě detralex.
Prosím o nějaké informace, například na co si dávat pozor atd. Dneska bych měl začít užívat tramal a detralex a pervitin jsem aplikoval cca. o půl páté ráno(I.V.)
Budu vděčný za jakoukoliv radu nebo doporučení.
Děkuji.
S pozdravem,
Dominik

Odpověděl: Alena Trojáčková
Velice se omlouváme za pozdní odpověď. Dotazy se nám tu nakupily a nestíháme odpovídat ve lhůtách, v jakých bychom si přáli, Váš dotaz nám tu navíc zůstal "viset", neb jsem odpověď konzultovala s kolegy farmaceuty.
Doporučuji Vám tramal s pervitinem nekombinovat, může dojít ke vzniku velmi vážných až život ohrožujících stavů, které se mohou projevovat například třesem, křečemi, horečkami, bušením srdce, halucinacemi a skončit až kómatem.
Nevím, z jakého důvodu jste dostal předepsaný Tramal (lék proti bolesti ze skupiny opioidů) a Detralex (lék proti žilní nedostatečnosti), jaké máte zdravotní potíže... nebo zda jste si léky sehnal bez předpisu? Nevím, zda se jednalo o ojedinělé užití pervitinu nebo zda ho užíváte pravidelně, zda zdravotní potíže s užíváním souvisí či ne... Každopádně - pokud máte zdravotní problémy, bylo by na místě pervitin neužívat - jinak se stav patrně moc lepšit nebude. Navíc - pervitin jste užil injekčně a berete lék na žilní nedostatečnost? Připadá mi to poněkud paradoxní. Injekční užívání má krom toho i řadu dalších rizik, než "jen" poškození žilního systému (mám na mysli např. infekční onemocnění, poškození organismu v důsledku nečistot v užívaných drogách apod.).
Pokud budete mít zájem, znovu napište, tentokrát již Váš dotaz urychleně odpovíme.