je to vazne???????
bambulka
Dobry vecer,
mam problem se svym bratrem.V cervnu mu bylo 18let.Byl tretim rokem na ucnaku,choval se celkem vybusne,agresivne,nemluvne,mela holku a tak se zdrzoval spis s ni v pokojiku.V kvetnu sel do lecebny,sam od sebe,sam priznal ze bere pervitin a kouri marihuanu.Vydrezel tam mesic,lekar rekl ze ma toxickou psychozu.Jedl nejake leky a jednou za mesic chodil k psych.V zari nastoupil na brigadu do fabriky kde pracuje tata,nekdo ho tam naprasil a sla na nej kontrola ze mu udelaji test,byl pozitivni tak musel k lekari na moc. Nebyl tyden doma,tata mu volal ze dostal vypoved,tak mel dva dny vypnuty tel. V testu bylo ze tam mel travu a pervitin a neco vic,co to nevim. Bratr se vratil vcera domu,rekl mame ze uz bude jen doma,ze udela obed,dojel vonavej,mel dnes horecky a ja kdyz dojela na navstevu tak spal,dole v obyvaku,coz je divne,vzdy byl u sebe v pokoji,chtel ostrihat obarveny pruh vlasu,prijde mi ze ma propadle tvare,mama tvrdi ze na rukou nema zadne vpichy.Ptala se ho co bere,prisahal ze jen travu.Nikdo mi neveri ze je to uz vazne,nevim co mam delat. Mam vzdy neco u nej najde,svadi to na jine kamose. Pred lecebnou to byl alobal,drticka,bong.Ted je to horsi,kreditky,umela lzicka,nuzticky,voda (braun),nevim c o mam delat,nedonutim ho jit zase do lecebny.Npiste mi svuj nazor.S tou holkou se pred dvema mesice rozesel,teda ona s nim.malem ji uskrtil,rozmlatil doma dvere a byl silene agresivni,chtel zmlatit tatu,po 14dench se omluvil. Ted rika ze hledal s kamosem praci v Preze,ze dosli penize tak prijel domu,je klidny spis unaveny.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že bratr opravdu není v pořádku. Podle toho co píšete je možné, že dál užívá pervitin nebo ho vyměnil za heroin (případně obojí kombinuje). S jistotou to ale říct samozřejmě nejde. V každém případě výmluva, že nalezené věci jsou kamaráda je velmi častá a opravdu jen málokdy pravdivá. Spíš záleží na tom, čemu chtějí rodiče věřit a jak moc s bratrem chtějí mít konflikt. Zdá se, že zatím raději věří jeho verzi, aby byl klid. Pokud jsem to dobře pochopila, Vy s nimi nebydlíte. Je pak dost těžké do celé situace nějak zasahovat. Obzvlášť pokud se bratr brání problém přiznat a vyhledat nějakou pomoc.
Bylo by dobré, aby si Vaši rodiče ujasnili, co jsou schopní bratrovi tolerovat a podle toho se s ním pak dohodli na nějakých podmínkách jeho bydlení doma.