nástřel vedle
niki
Dobrý den, když si aplikuji mimo žílu, vstřebá se to nějak, nebo to nebude mít žádné účinky? Stalo se mi, že při aplikaci jsem normálně natáhla krev, ale po nástřelu se mi udělaly takové fleky okolo místa vpichu /vypadalo to jako žahnutí kopřivou/, nepálilo to ani nebolelo a do 15 min. to zmizelo. Jednalo se o aplikaci pervitinu.
Další potíž mám s nalezením žíly, mám pár míst, kam to většinou šlo, ale už to moc nejde (dělají se mi \"boule\", nehnisají, ani nebolí, je to jen jakási zatvrdlina, za pár dní se to dá do pořádku, ale potom stačí jedna, dvě aplikace a je to tam zas)
Pomůže mi na to nějaká mast? Koupila jsem si \"hemagel\", myslíte, že je to na to vhodné?
Děkuji za odpověď
Niki

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Niki,
kdybyste se s podobným dotazem brátila na pracovníka terénních programů nebo kontaktního centra, pak by s Vámi podrobně probral, jak drogu připravujete, jak si aplikujete - místo, sklon jehly atd., jaký je Váš zdravotní stav apod. a pak byste společně hledali způsob, jak by byla pro Vás aplikace co nejbezpečnější. Seznámil by Vás i s řadou pravidel, kterých je dobré se držet po aplikaci, a jak pečovat o své žíly (cviky, masti a jejich aplikace atd.). Není v možnostech naší poradny sem vše přepsat. A navíc je problematické takhle na dálku odhadnout, o jaké přesně problémy se ve Vašem případě jedná. Posílám Vám tedy odkaz na stránky, kde byste - po registraci - mohla řadu těchto informací nalézt. Stránky jsou určeny lidem starším 18 let.
Ve Vašem případě může jít o řadu různých obtíží - jen namátkou: aplikace mimo žílu, "ztvrdlé" žíly, alergie na některou ze složek drogy a rizika zanešení infekce (s tím by mohla souviset vyrážka), rozpíchané žilní chlopně, abscesy atd. Na Vašem místě bych se obrátila na kontaktní centrum. Víte, kde ho ve Vašem okolí najdete? Jinak mi pošlete jména větších měst, která jsou Vám dobře dostupná a pošlu Vám kotakty.
Stačí to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.