pervitin
jitka
Dobry den,uz jsem sem pred rokem psala,ze jsem zjistila zavislost syna na pervitinu,poradili jste nam poradnu i tu jsme navstivili bohuzel sami syn problem nevidi,pritom test mu vysel pozitivni.Behem toho roku se nic nezmenilo,domluvy,vyhrozovani nic nepomohlo.Vyresili jsme to odstehovanim se ze spolecneho bytu.Synovi jsme nechali byt.Bydli tam se svymi 2 kamarady jestli i oni berou pervitin nevim,ale vsichni pracuji.
Ale ted na co se chci zeptat, syn ten pervitin bere jen o vikendu do prace chodi cistej.Je u nej zavislost na pervitinu,kdyz ho bere jen o vikendu?Muze s tim kdykoliv prestat,kdyz ho nebere denne?Sice to nechapu proc ho bere,kdyz stejne cely vikend je doma.Dohadujeme se s pritelem jestli je zavislej nebo ne .Ja tvrdim,ze ne,kdyz ho nebere denne,on tvrdi ze ano.
Syna zvu kazdy viked na obed jelikoz pracuji i nektere dny o vikendu tak chodi nekdy v sobotu nekdy v nedeli.Kdyz to vychazi na sobotu neprijde,protoze ma v sobe drogu a neni schpny jist ani pit ma nechutenstvi.Jsem zoufala zrejme ho trapi,ze nemel jeste zadnou holku je mu 21 let.Je to pohledny kluk to je nazor vice lidi,ale ma problem se seznamovat.Co delat?Ted jeste hrozi,ze od ledna bude bez prace konci mu smlouva a 100 lidi v podniku maji propoustet.Prosim poradte,do poradny jit nechci s pani co jsme s ni hovorili nam moc nepomohla s vice nazory jsme nesouhlasili.Jako treba to,ze kdyz byl syn na podpore,ze jsme mu meli snizit castku co nam mel davat na domacnost,ze by vsecny penize sly na drogy to,uz neresila.Dekuji Jitka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
závislost se pozná podle několika kritérií. Tím nejdůležitějším asi je, že se člověk není schopen vzdát drogy, i když ta mu očividně působí v životě problémy. Není až tak důležité, jestli užívá denně nebo víkednově. V případě Vašeho syna je otázka, jestli mu opravdu droga působí takové problémy, aby se jí nyní musel vzdát. Do práce chodí, peníze má, byt jste mu nechali... Má tedy nějaký velký důvod proč přestávat?
Jiná otázka je, jestli je tak moc důležité, zda je závislý nebo ne. V každém případě drogy užívá, to víte, netají se s tím. Vám to vadí a ráda byste s tím něco udělala. To je ale hodně těžké, dokud to nevadí synovi samotnému. Vy se za něj bohužel jít léčit nemůžete. Možná ho dožene ke změne ztráta práce, možná ale bude potřeba ještě nějaký silnější důvod. Do té doby by bylo dobré, abyste se zařídila také trochu podle toho, co chcete a potřebujete Vy. Jestli jste ochotná takhle se synem vycházet, vídat ho a podobně, pak asi není až tak podstatné, jestli je závislý nebo ne.