Uceni a marihuana
Michal
Prosim, abyste odpoved na muj dotaz zaslali pouze na muj email. Diky. Chtel bych se na vas obratit se zadosti o radu. Muj problem, jakkoliv vam asi nebude pripadat prilis zavazny, je asi takovyto: Poprve jsem vyzkousel marihuanu na lyzarskem vycviku, to zanmena v prvnim rocniku gymnazia, coz melo za nasledek obrovskou depresi, ktera nicmene odeznela, a krome neblahych vzpominek me myslim prilis nepoznamenala. Pote jsem ji zkusil o rok pozdej, kdy jsem doufal, ze si budu moct spravit nazor na ni. Opak byl pravdou, protoze po prvotni depresi, kterou jsem jakz takz prekonal se dostavil stav, kdy jsem nebyl schopen vnimat nic z toho, co se kolem me deje, prestoze jsem matne tusil, ze neco prece. Tehdy jsem byl rad, ze jsem trefil domu. Rano pote jsem se probudil jakoby s uplne prazdnou hlavou-vsechno jsem vnimal se zpozdenim nebo vubec ne, nektere veci mi pomalu dochazely nebo take vubec ne... To pro vas jiste neni nic noveho-zkratka kognitivni funkce byly krapet oslabeny. Takovy ucinek ma marihuana zrejme na vetsinu kuraku, jenze casem si uvedomuji, o jaky typ lidi se jedna, a take to, ze k teto skupine naprosto nepatrim a ani s ni nechci mit nic spolecneho (samozrejme mluvim obecne o kuracich mar.). Abych vam to upresnil, tak jsem vzdy byval premiant, vzdy chytry, vzdy vesely...proste normalni a uceni pro me byla hracka. No, ale od te doby mam pocit, ze mi zustala jen zodpovednost a pile a inteligence a predevsim pamet jsou alespon castecne tytam. Abych vam uvedl priklad, tak driv jsem cetl tak minimalne jednu knihu mesicne, od te doby jsem jich precetl par, s tim, ze vim zhruba tak polovinu deje, ale predevsim mam problem s klasickym pametovym ucenim, ale i vnimanim toho, co mi kdo povida, se soustredenim obecne-ve srovanani s minulosti bych rekl hodne markantni. Stejnetak zapominam na povinnosti, sliby a srazy, vsude chodim pozde, zaspavam, nechavam si ujizdet rezervovane autobusy, ztracim drahe veci a predevsim ztracim motivaci ke vsemu. Je mi jasne ze si budete myslet, ze se prehnane uzkostlive sleduji, ale je pravda, ze od te doby jsem naprosto nemoznej a sam sobe uz lezu na nervy. Jeste jsem zapomnel zminit dulezity fakt, ze trpivam depresemi, bolestmi hlavy, vypadky zorneho pole, hucenim v usich... Chapu, a vidim to sam na pravidelnych kuracich, ze je to u nich bezne, jenze jak uz jsem podotkl, ja patrim do jine skupiny, navic se letos hodlam hlasit na medicinu a rad bych, aby se mi vratily kvality, ktere jsem mival drive. Podotykam, ze jsem marihuanu kouril dohromady pouze trikrat v zivote Posledne to bylo asi pred 1,5 rokem, ale od te doby me trapi podobne potize neustale, a rad bych vedel, jestli je neco co byste mi mohli poradit, i kdyz je mi jasne, ze se asi nic moc delat neda. Nicmene predem dekuji Michal

Odpověděl: Jakub Minařík
Hned na začátku se omlouvám. Odepisovat na e-mail je pro nás dost problematické a tak to děláme jen velmi zřídka. Navíc, to nač se ptáte je něco co může být problém i jiných a podle dotazu nejste identifikovatelný. Takže ještě jednou se omlouvámTy potíže, které popisujete nebudou velmi pravděpodobně souviset s přímým toxickým vlivem THC, ale spíše budou psychické povahy. Zřejmě se vám podařilo v hlavě šťournout do něčeho, co je hodně citlivé a vyrobil jste si tyhle obtíže. Roli v tom může hrát taky zvíšená sugestibilita. Zkrátka víte, co může vzniknout za následek a tím se dostaví i stav, který by podle vás přijít měl. Zkrátka, moc čtete. :-) Trochu to zlehčuju - ale je to stejný mechanismus, kterým medici na sobě nacházejí spoustu chorob (i já jsem nacházel a kdyby to bylo jen trochu možné, tak bych měl i zánět vaječníků).
Problém je, co s tím. Tohle jsou věci, které obyčejně spontánně odeznívají. Pokud k tomu nedošlo a nedojde, tak bych doporučoval někam zajít a promluvit si o tom. Pokud je pro vás praha dopravně dostupná - nabízím pomoc. (220803130) Nemusíte mít obavy, může se jednat o stejně anonymní službu, jako je poradna.
Pomoci by mohla také nějaká nespecifická léčba. Pravidelný režim, dostatek spánku a tekutin, vitaminy, magnesium, meduńkový čaj, přiměřeně pohybu. Zní to sice celkem stupidně, ale dost často to pomáhá.
Zkuste něco z toho aplikovat. A pokud budete mít zájem, tak se ozvěte. Rád se potkám s možným budoucím kolegou. Třeba z vás nakonec bude psychiatr. :-)