rozdiel medzi psilocybe bohemica a psilocybe semilanceata
42dominik
Chcel by som sa opytat ze ci je nejaky rozdiel v obsahu psylocibinu a psylocinu medzi lysohlavkov ceskov a lysohlavkov kopinatou, pretoze som nasiel informacie ze ceska je az 4x silnejsia ako kopinata

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, kde přesně jste tuto informaci našel ani proč je pro Vás tak důležitá. Pokoušela jsem se najít konkrétní rozdíly mezi lysohlávkou českou a lysohlávkou kopinatou, a určitě tam jsou, lysohlávka kopinatá např. obsahuje minimální množství psylocinu. Ale v průměru stejné nebo jen o něco málo zvýšené množství psylocybinu. On je problém hlavně v tom, že každá jednotlivá plodnice nebo houby z různých regionů mohou obsahovat dosti rozdílná množství účinných látek...  Vycházela jsem z informací, které můžete najít na webu www.biotox.cz pod Encyklopedií psychotropních rostlin. Po té, co se zaregistrujete, tak budete mít zpřístupné i velmi podrobné informace o psychotropních houbách a méně typických psychotropních rostlinách. Pro nepřihlášené uživatele je tam k dispozici množství informací, ale nikoli takto podrobných.
Pokud byste se o téma zajímal opravdu do detailů, tak můžete využít následující zdroje:
Stamets P.: Halucinogenní houby světa. Volvox Globator, Praha 2000
Stříbrný J., Borovička J., Sokol M.: Obsah psilocybinu a psilocinu v některých druzích hub. Soudní lékařství 2003; 48 (3):45-49.
Nebo také web www.erowid.org (ovšem pouze v AJ).
Pokud mi napíšete, proč se o problematiku zajímáte a z jakého zdroje jste zjistil původní informaci, budu ráda.
Hodně štěstí.