Jak z toho ven
zadna
Dobrý den,
chtěla bych poprosit o radu, už nevím jak dál.
Můj manžel byl závislý na heroinu. Bral rok a když jsem na to přišla, začal docházet k paní doktorce a následně na sezení, které ale nevedly k ukončení závislosti, ale spíše naopak. Když se tam začal bavit s ostatními, tak po sezeních jezdily společně pro fet. Požádala jsem o rodinné terapie, ale paní doktorka s tím nesouhlasila, prý že to je spíš pro děti s rodičema, tak to dopadlo tak, že tam manžel přestal chodit úplně. Teď je ve fázi, že si shání přes různé lidi subuxon nebo subutex, který bere po osminkách každý den. Přišel o práci (snižování stavů), jsme zadlužení, a nevím jak to dál řešit.Když nic nemá, je nervózní a někdy i surový, né že by mě byl, ale občas do všeho mlátí, kope a strká do mě. Asi si říkáte proč jsem tak blbá a jsem s ním, ale já ho miluju a navíc mu chci pomoci, je to hodný člověk, ale ta droga z něj dělá někoho koho nechci.
Prosím poraďte jak mu můžu pomoci.
Předem Vám moc děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
ve Vašem dotazu nepíšete, co chce manžel. Také chce vyabstinovat? Nebo by raději zůstal na substituci? Je ochotný jít se léčit? Rodinné sezení by jistě bylo vhodné, vzhledem k tomu, že jste jeho závislostí přímo ovlivněna. Samo o sobě ale nic moc nevyřeší. Jde spíše o doplněk manželovy léčby nebo doléčování. Podstatné tedy je, co je ochoten podstoupit on sám. Pokud chce abstinovat, pak by byla nejvhodnější pobytová léčba. Pokud substituce, pak nejlépe přechod na legální substituční program, buď Suboxonem (vyžaduje určité finanční prostředky), případně methadonem (zdarma).
Jaká je tedy představa Vašeho manžela?