kokain
anna
Dobry den,
zjistila jsem, ze pritel bere kokain, pry pouze obcas...nicmene divneho chovani jsem si vsimla uz drive,ale jelikoz s timto nemam vubec zadnou zkusenost nepoznala jsem to..divila jsem se kde bere neustale tolik energie, jak to dela, ze cele noci nespi, meli jsme krasny vztah, vasnivy...posledni dobou ztratil i chut na sex(nevim zda to s tim souvisi, docetla jsem se, ze kokain naopak chut na sex u muzu i zen podporuje..). Pritele moc miluji a chci mu pomoci, ale tvrdi, ze je to normalni, ze vsechny kolem to berou, ze jim to pomaha v praci atd a ze to bere jen obcas..nevim co mam delat, trapi me to..jsme oba dospely pritel 36 ja 34..dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vaše situace je dost složitá a asi Vás moje odpověď nijak nepotěší. Přítel užívá kokain a zdá se, že mu to nejen nevadí, ale i vyhovuje. Naproti tomu Vám to vadí. Těžko ho ale přinutíte, aby přestal. Pomáhat někomu proti jeho vůli nemá smysl, není to žádná pomoc. V podstatě tak hledáte pomoc spíše pro sebe. Tedy můžete se rozhodnout (a to mu i sdělit), že ve vztahu budete buď Vy nebo kokain, pak je ale třeba počítat s možností, že si vybere drogu. Případně že si vybere Vás a přesto se časem k droze vrátí. Druhou možností je rozhodnout se, že je pro Vás podstatnější vztah s přítelem, i v současné podobě, tedy s drogou. Pak je třeba počítat s tím, že se budou přidávat další problémy a vztah bude drogou poznamenaný.
Takhle jednoduché to ale většinou nebývá, hraje roli spousta faktorů, každý případ je jiný. Proto bych doporučovala, než se nějak rozhodnete, navštívit osobně odbornou pomoc a celou situaci i se všemi možnostmi podrobně probrat.