jak zjistit?
monika
Dobry den,mam podezreni ze manzel bere drogi,delala jsem test se slin a ten vysel pozitivni,rek ze pujde na krev,chtela jsem se zeptat,kde to mam vyridit,jestly u jeho obvodniho lekare a kolik takovy test stoji.Mimo to je alkoholik ale to neprizna a zda mam i o tom informovat jeho lekare.Dekuji Vam Monika

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Moniko.
Žádáte kontakt, ale neuvedla jste, odkud jste. Pokud je Vám dostupná Praha, níže uvádím kontakt na kolegyni, která se úzce specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog, kde byste se mohla více a podrobněji poradit, jak dále vhodně v této situaci pokračovat. Také uvádím kontakt na toxikologickou laboratoř, v případě, že budete i nadále na testech trvat, můžete se na ni obrátit. Doporučuji, ale jako první krok využít poradenství v osobním kontaktu /viz kontakt kolegyně/.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel: 268 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Veškeré služby poradny jsou bezplatné, je nezbytné se nejdříve předem na uvedených číslech objednat. Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy. Více informací naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, 1.p. budova A2
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel: 222 967 188
Nejčastěji se drogy detekují z moče, jelikož se v moči drží nejdéle ze všech tělních tekutin. Testy ze slin kopírují stejnou dobu prokazatelnosti jako testy z krve. Detekce jedné látky provedené laboratoří stojí 487,-Kč. Pokud víte o jakou konkrétní látku jde a cíleně budete chtít prokázat pouze jednu, bude tedy tato částka hrazena jednou. Pokud byste detekovali více drog (např. THC+pervitin) = hrazeno 2x.
Vzorek moče lze přinést přímo do laboratoře osobně, je třeba doporučení od lékaře (postačí praktického). Výsledek je hotov cca do týdne, je zaslán k lékaři, který žádost vystavil a u něj pak i probíhá úhrada.
Jak jsem se již zmiňovala, nežli se do testování pustíte, vše proberte v osobním kontaktu a připravte si plán, jak pak postupovat dále. Zdali žijete někde jinde, napište znova a uveďte, jaká města máte dobře dostupná.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK