marijánka
duky
Dobrý den!Mému synovi je 21 let,bydlí s nami doma a zjistila jsem,že velice intenzivně kouří trávu.Vystudoval střední zdravotnickou školu a má rok vysoké obor záchranář za sebou.Teď má rok pauzu,neudělal poslední zkoušku,tvrdí,že se chce do školy vrátit,ale nevím.Je strašně náladový,pořád by spal a opravdu nepříjemně zapáchá.Nevíme s manželem co máme dělat.Doma žádné problémy nemáme,snažíme se dětem vyjít maximálně vstříc a podporovat je.Ale teď jsme ve výchově asi zklamali,poradíte prosím?Velice děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předně není důvod obviňovat se ze selhání výchovy. Zdá se, že synovi se daří i přes to, že intenzivně užívá marihuanu. Navíc o jeho užívání víte, nějak spolu tedy komunikujete. Nepíšete nic o tom, jaký postoj ke svému užívání a stylu života má syn sám. To je směrodatné. Je už dospělý, má asi nějakou představu, jak by měl jeho život vypadat, zvolil si náročnou školu a budoucí povolání. Možná mu to v nějakém směru i vadí, ale třeba se nedokáže návyku zbavit, protože mu poskytuje něco, co jinde marně hledal. To vše jsou důležité okolnosti, které rozhodují o tom, jak dál. Podstatné také je, co všechno jste mu ochotni tolerovat, co je směrodatné pro vás - to že prospívá, že s ním nejsou problémy, že (ne)žije slušně, že užívá drogy, že je nosí domů, že zapáchá...? Je mnoho otázek, které je třeba si zodpovědět, abyste byli schopní říct co dál. Co chce on, co chcete Vy, co zbytek rodiny...
Nejlepší by bylo všechny tyto okolnosti probrat podrobně při osobní konzultaci v některém ze zařízení, která se zabývají pomocí závislým, uživatelům a jejich rodinám. Pokud byste nevěděli, kam se v okolí obrátit, napište nejbližší město, ráda Vám kontakt zašlu. Můžete se objednat jak se synem, tak bez něj, obojí bude mít svůj smysl.