Piko
Sedji
Zdravim! Chtěl bych se zeptat, zda-li je možné, přestat s pervitinem po 12 letech v malém městě... jen tak sám bez pomoci jiných. Aplikace pouze šňupání a mezi 3.až 7. rokem omezeno - viditelná pauza na 2xza pul roku....... Pomohlo by alespon jestli je takoví podobný případ zaznamenán? Už jen to by mělo pomoci. Popřípadě, jednoduchý návod. Vím, že nejdůležitější je vydržet 3měsíce a pak už je to jednodušší... ale! ................předem Díks za haló a taky vím, že ve večinně případech nikdo nepřestane a umře na to. Takhle teda ne!....... Žij život!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
možné je všechno. Podobné případy jistě existují, my je ale moc nezaznamenáme. Protože v momentě, kdy se dostanou s námi do kontaktu, už to tak úplně bez pomoci většinou není... Jako velmi pozitivní bych viděla tu dlouhou "skoropauzu", ale na druhou stranu velkou komplikací je délka užívání a prostředí malého města, kde není tak úplně jednoduché někam se ztratit.
Nebudete to mít tedy jednoduché. Pokud je Vám výrazně proti mysli někam docházet, pak bych doporučovala zkusit to jednou, s tím, že příště už o pomoc požádáte. Není tak úplně pravda, že krizové jsou 3 měsíce, jak je vidět i z Vašeho případu (2x za půl roku několik let a pak stejně návrat).
Možná by stálo za to udělat takový kompromis - zajít třeba do K-centra na jednorázovou konzultaci, probrat s nimi podrobně svoji situaci a plán, s jejich pomocí to trochu poupravit, zjistit na co si dávat pozor a pak to zkusit sám. To by byl alespoň trochu ten návod, který požadujete, i když rozhodně nebude jednoduchý, takový bohužel neexistuje.
Držím tedy palce a dejte vědět, jak se Vám abstinence daří.