opětovná závislost?
Lucky13
Dobrý den,
mám manžela, jsme spolu 13 let. V roce 98 se vrátil z léčebny po užívání heroinu a od té doby je v tomto čistý. Během společného života jsme si zahulili, a i teď, v tom nevidím sama problém. Před pár měsíci jsme otevřeli podnik doslova zrozený z vlastní krve potu a slz. Bohužel se dostal k holanskému speedu. Užívá ho ne denně ale často. Omlouvá to tím, že je unavený, protože v práci je pořád, pochopila bych to kdybych mu nenbízela pomoc. Vzhledem k tomu že to je bar tak jsem do teď chápala jeho starost, doku jsem ho neviděla před pár týdny a zhrozila se v jakým je stavu. Sjetej, ožralej... Dobrý, je to barman.. Každý víkend jsem neposlouchala nic jiného že ten další to už nemůže takhle přetáhnout. Klasika, opak je pravdou. Před týdnem ode mně odešl, s tím že se zamiloval do jiné. Když jsme si povídali a já nahodila problematiku speedu, tak mi ujistil ať si nemyslím že to je kvůli tomu. Vzápětí z něj vypadlo že si v ní neskutečně rozumí, jako by ji znal 50let. Chápu, každej se zamiluje. Na to doplnil že mají úplně stejnou chuť na drogy a pití, ona je mimochodem barmanka taky. A že se v tom doplňují... Z jeho odchodu jsem s srovnala, delší dobu to nebylo uplně ok ale vypadalo to že to ustojíme. Postavil mě před hotovou věc, že jsme se poznali když měl vymytou hlavu z léčení a bejt hodnej ho už prostě nebaví... To mě zranilo ze všeho nejvíc a asi to nikdy nepochopim. Sama nejsem vzorná, měla jsm ten speed párkrat taky. Vim co to umí, ale držim si od těla. Od teď tuplem. Celý život jsem doufala že tohle ho znovu nepotká a je to tu znovu. Ovšem jeho názor: Mám to pod kontrolou a nenechám to zajít tak daleko. Dle mého názoru ostatních už nechal, ale my tomu nikdo nerozumíme... V jeho očích. To jsou jeho slova. Nepotřebuju pomoct sobě, ale jemu. Mám myslím oprávněnou obavu že tohle nedopadne dobře.. Nevím kam se obrátit pro radu jak dál. A jestli to vůbec bude mít význam...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nikdy nelze takto na dálku objektivně zhodnotit závažnost situace, ale dle toho co uvádíte, to vypadá opravdu na problém. U léčby závislostí se bohužel, může stát, že dojde tvz. ,,přesmyku závislosti" = to znamená, že se dotyčný sice nevrátí k primární droze (v tomto případě to byl heroin), ale začne užívat látku jinou (v tomto případě speed a alkohol). Rozhodně doporučuji, abyste se Vy obrátila na odbornou pomoc a v osobním kontaktu se poradila jak dál. Vzhledem k tomu, že máte s manželem společný podnik, manžel se rozhodl pro jiný vztah a s největší pravděpodobností to vypadá, že problém závislosti je opět zde, bych osobní konzultaci opravdu doporučovala. Jednoduchá situace to jistě není a nebude. Obraťte se na kolegyni co nejdříve.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel: 268 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
Email: ctrnacta@sananim.cz
Nutno se předem objednat na první konzultaci během provozní doby, která je PO až PÁ 9,00-19,00. Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části (viz mapa). Veškeré služby nabízí poradna zdarma.
Více info naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
mapa
Zdali žijete někde jinde, napište znova a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti, ráda Vám vyhledám jiné vhodné zařízení v místě bydliště. Pokud by to bylo nutné, také spolupracujeme s právní poradnou, která se úzce specializuje na problematiku nelegálních drog a potíží s tím souvisejícími.
Budu ráda, když nám napíšete, jak se vše dál vyvíjí a zda jste poradnu využila. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
Přeji dostatek sil, držte se a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.