Xtc
John
Chtel jsem se zeptat jak nebezpecna je kombinace Extaze s nejakym Energetickym napojem. Jinak dik za ten clanek o drogach v Xmagu - opravdu lepsi nez nejaka represe

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte - ono vždy jde o to, zda ten konkrétní nápoj, pokrm, lék, obsahuje látku, která interaguje s EXT. Nu a pokud se to má stát předmětem rady tak ta interakce musí být známá a taky popsaná. A může být na mnoha úrovních - farmakokinetické - ovlivňuje hospodaření a distribuci v organismu; farmakodynamické - ovlivňuje účinek látky, ... Takže k zodpovězení takovéto otázky je třeba vědět o jaký konkrétní nápoj se jedná a taky jeho složení. Když už jsem se tak rozepsal - na to aby nějaké látky spolu v organismu interagovali není nezbytné je užít v tentýž den. Např u některých léků (třeba fluxetin) tahle doba může dosáhnout několika týdnů.
Osobně soudím, že by to nemusel být problém (za předpokladu, že toho nevypijete 8 litrů). Pokud byste se chtěl ptát konkrétněji - zkuste se obrátit na kolegu Páleníčka. On je myslím v tomto ohledu nejpovolanější. :-)
Ps.s Jen bych rád upozornil, že si ale na odpověď možná budete muset chvíli počkat - nebývá k disposici stále. Díky za tu pochvalu - ani vlastně nevím, že tam něco vyšlo.