Pervitin
Lenka
Dobrý večer,chodím s přítelem rok a dva měsíce.Jednou ode mně odešel z neznámého důvodu a za 5 dnů žádal o odpuštění,tak jsem ho vzala z5.O týden později jsem se dozvěděla,že důvod náhlého rozchodu byl pervitin.Dozvěděla jsem se to teprve po roce našeho krásného vztahu.Nechápu,jak jsem to za ten rok na něm nemohla poznat.Položilo mě to na lopatky.Chtěla jsem se sním rozejít,ale dala jsem mu ještě šanci pod podmínkou,že s tím přestane a on souhlasil.Myslím,že ty dva měsíce byl opravdu čistý,ale nyní se to opakovalo znova bez udání důvodu sbalené věci jsou tomu tři dny zpátky.Nyní se už k němu nemám v plánu vrátit,ale chtěla bych mu od toho nějak pomoct.Vůbec netuším jak.Moc doufám,že mi poradíte. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás,
nejste sama, kdo si nevšiml, že má někdo z jeho blízkých problémy s drogami. Často to tak bývá. Lidé, kteří užívají drogy dokáží svou závislost zdařile skrývat a někdy se změny dějí tak pomalu a postupně, že si je vlastně ani neuvědomíte.
Ale zpět k situaci Vašeho přítele. Bohužel je jen na něm, jak se svým životem naloží. V rozhodování pro něj může být ale důležité i to, že mu dáte jasné a pevné hranice - když užíváš drogy, nebudeme spolu, nevěřím Ti. Není třeba ho odsuzovat, ale ani není potřeba z něj dělat bezmocnou chudinku, která se svým problémem nemůže nic dělat.
Nejspíš by bylo dobré mu tedy dát jasně najevo Váš postoj. Nic neslibovat, ani mu nedávat ultimáta. Stačí mu nabídnout kontakt na nejbližší zařízení, kde mu pomoc zajistí. Bývají to kontaktní centra. V každém větším městě nějaké najdete. Vy ho tam můžete doprovodit a pak záleží jen na Vás, v čem se budete cítit příjemně. Můžete skončit předáním kontaktu, nebo mu nabídnout jednou za čas setkání nebo telefonát ... Zkuste se vyhnout roli hlídače a dohlížitele, který je zodpovědný za to, co s přítelem bude. Kdybyste si o tom všem chtěla promluvit s někým nestranným osobně, můžete si domluvit schůzku v kontaktním centru nebo v poradně pro blízké uživatelů drog Vy sama.
Kdybyste potřebovala poslat kontakty, napište, odkud jste.
V tuhle chvíli se loučím a kdyby cokoli, ozvěte se.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.