pervitin
Jindra
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, moje dcera, 18 let,užila dávku pervitinu aniž by o tom věděla, měla to v pití, kterého se napila.Nevíme, jaké množství a kolik ho tam měla, že to byl pervitin, ji napsali na facebook. . Za jak dloho zmizí účinky drogy a co máme případně dělat, může mít nějaké zdravotní obtíže či problémy? Na co si máme dát pozor ?Je z toho velmi špatná a vyděšená,a to samozřejmě nejen ona,ale i já. Děkuji moc za odpověď . xxxxxxxxxx ...........--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v případě, že šlo o pervitin, měly by účinky vyprchat maximálně do 8 hodin s možným "dojezdem" do druhého dne (tj. stav vyčerpání, rozlady, spavosti). Nicméně kdo ví, o jakou látku šlo. Konkrétně o pervitinu se můžete dočíst více na našich stránkách. Jestli se tato věc udála +/- včera, předevčírem, pak možná existuje ještě šance, zkusit udělat odběry moči a krve a rozborem zjistit, o jakou látku šlo. Jinak předpokládám, že pokud jde o jednorázové užití pervitinu, nemělo by mít na dceru žádný dlouhodobý negativní zdravotní dopad. Samozřejmě i takové užití má svá rizika, pakliže je však dcera fyzicky v pořádku, nejspíš se jí nic nestane.
Je velmi nezvyklé, aby někdo dával jiným do pití drogy, léky, nebo něco podobného. Vyloučit to však nelze. Jestli něco takového dotyčný udělal, pak k tomu měl nejspíš svůj důvod. Tím důvodem může být chuť si z někoho udělat "legraci", okrást ho, nebo třeba znásilnit. Píšete, že se to dceři nestalo poprvé a že z minula si nic nepamatuje a byla ospalá. Jste si jistí, že nedošlo ke zneužití dcery?
Jestli můžete dceři skutečně věřit, pak bych Vám celou věc doporučila ohlásit na policii. V případě některých léků, nebo překročení určité dávky, by podobná legrace mohla skončit velmi tragicky, třeba i smrtí. V případě, že byste vše hlásili na policii, doporučuji urychleně udělat zmíněné toxikologické vyšetření nebo alespoň odebrat a uložit u lékaře moč. Také se můžete předem poradit s Právní poradnou Asociace neziskových organizací, jejíž služby jsou zdarma.
Kontakt:
Právní poradna A.N.O.
Koněvova 95
130 00 Praha 3 - Žižkov
tel./zázn: 222 582 932
mobil: 736 760 701
Kdyby cokoli, ozvěte se znovu. A rozhodně budu ráda, když se ozvete, jak jste se nakonec rozhodli situaci řešit.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.