marihuana
flower
Dobrý den, mám patnáctiletého syna a má delší dobu problémy s marihuanou.Ve škole byl vždy bezproblémový žák,měl výborný prospěch.Situace se obrátila, nedá se s ním komunikovat,ve škole propadá atd.Nevím co mám dělat,protože mně tvrdí,že s kouřením nepřestane a v dnešní době je to přece normální.Nevím si s ním rady.Nejspíš mi poradíte navštívit nějakou poradnu,bydlíme v Žamberku. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
máte pravdu, že Vám takhle na dálku nedokážeme poradit konkrétněji. Obecně se doporučuje zůstat pokud možno v klidu a pokusit se se synem domluvit na pravidlech, jak budete ve společné domácnosti fungovat (jaké budou jeho povinnosti v domácnosti, kolik bude dostávat kapesného, v kolik hodin bude chodit domů apod.). Samozřejmě je dobré syna do debaty přizvat. Není třeba vyhrožovat, vydírat, plakat atd. Důležité je být srozumitelný. Můžete synovi říct o svých obavách, mluvte o svých pocitech a potřebách, zeptajte se ho, co si o věci myslí a jak by jednal na Vašem místě. Zjistěte, co vlastně o marihuaně ví, jak se na ní cítí. Doplňte si informace například z našeho webu. Pak hledejte společně kompromis.
Takový rozhovor bývá pro rodiče velmi náročný, zejména zůstat v klidu a nedat se "vytočit" a pustit se do hádky. I proto je dobré se na něčem takovém dopředu domluvit. Podrobněji se na některá naše doporučení můžete podívat na zde.
Samozřejmě je dobré se na takový rozhovor trochu připravit a v tom Vám může pomoci i návštěva poradny. Bohužel není podobných zařízení v okolí Žamberka mnoho. Navíc tamější zařízení osobně neznám. I proto bych Vám doporučila obrátit se na občanské sdružení Laxus, které sídlí v Pardubicích a Hradci Králové.
Kontakty:
Ambulantní centrum Hradec Králové:
Nerudova 1361/31
500 02 Hradec Králové 23
Tel./fax: 495 515 907
Ambulantní centrum Pardubice:
J. Palacha 1552
530 02 Pardubice
Tel. 466 265 729
Služby obou zařízení jsou zdarma, jen na první schůzku je dobré se objednat.
Držím palce a kdyby cokoli, znovu se ozvěte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.