xxx
aqua xx
Ahoj,tak vam zas pisu...dneska sem prisla domu...sem mesic cista a fotr na me zacal ze pachnu chemii,zakazuje me vsechny kamose..davno sem plnoleta a stou che¨mii to fakt prehnal.Ja se celej mesic snazila to vydrzet a vydrzela to a on si mysli ze sem jen obycejna smazka!Moje psycholozka me rekla at se od nich odstehuju prottoze to tady fakt nezvladam!!Co mam delat?!

Odpověděl: Bára Orlíková
Fajn, ze píšete. To, že se vám daří už měsíc abstinovat, je fakt dobrý. Víte moc dobře, kolik vás to stojí úsilí a že to není nic moc jednoduchého. Ale tohle je občas těžký vysvětlit rodičům. Nevím, jak dlouho jste brala a jak jste to měla ve vztahu s otcem v době, kdy jste brala... Pro vás je složitý nebrat a zvykat si na to, že jste čistá a že život vypadá trochu jinak než na drogách, a pro vašeho otce je to taky něco, na co si musí zvyknout a bude chvíli trvat, než vám začne věřit, že to opravdu myslíte vážně a že skutečně abstinujete. S rodičema je to v tomhle ohledu vždycky těžký. Občas je pro ně nesnadný vidět svý děti jako dospělý lidi, který se o sebe uměj postarat. Je skvělý, že máte možnost o těhle věcech mluvit se svojí psycholožkou, že někam docházíte, ale to, co děláte a jak se rozhodujete, je vždycky na vás. Zvažte, než se rozhodnete se skutečně od otce odstěhovat, nakolik je ten konflikt mezi vámi závažný a jestli je nebo není šance, že se to zlepší. Odstěhovat se z domova není taková legrace, jak by to mohlo vypadat. A pokud měsíc abstinujete, mohla by to být pro vás docela pecka, protože je s tím spojeno spoustu starostí, tak abyste si toho nenaložila moc. Napadá mě k tomu ještě, že by taky třeba nebylo od věci zkontaktovat někoho z odborníků, kteří pracují s lidmi, co se dostávají z drog, možná by vám to pomohlo, ale to záleží na tom, jestli máte příležitost s vaší psycholožkou řešit problémy spojené s drogami, chutě na drogy a podobné věci. Zas napište, jak to s vámi vypadá. Zatím držím palce.