Jak pomoct
Kitty
Dobrý den. Můj bývalý přítel se poddal této vášni. Myslím, že začátek byl otázkou všechno stihnout a taky útěk před realitou (dluhy, exekuce). Naše společné normální žití z ničeho nic bylo během půl roku pryč. Přestal pracovat, nejspíš už nepotřeboval, začal krást, ukradl i veškerou elektroniku doma. Pak začal chodit domů po pár dnech a vždycky minimálně 3 dny prospal a projedl. Vyhodili nás z bytu , já odešla do jiného podnájmu a on skončil nejspíš na ulici. Vím, že po tom všem co se stalo mám myslet jen sama na sebe a že je to jeho život, ale nemůžu se smířit s tím že se dobrovolně zabíjí. Je to pro mě člověk, který mi byl strašně moc blízko. Nechci jej zpátky jako přítele, to co se stalo se nedá odpustit, ale chci udělat všechno pro to aby neskončil na dně společnosti. Chci mu nabídnout pomoct, jen nevím jak s ním komunikovat? A kdyby kývl kam pak má jít? Nebude mít peníze, nic. Můžete mi prosím poradit. Děkuji moc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že je těžké smířit se s pádem člověka, kterého jste měla a máte ráda. Určitě mu můžete nabídnout pomoc, ale je otázka jestli ji přijme. Jak, to Vám těžko poradím, protože ani o Vás ani o příteli nic nevím. Obecně se ale dá říct, že nemá smysl příliš tlačit a on by měl vždy chtít o něco víc než Vy a být v tomto směru aktivnější víc než Vy. Pokud by na pomoc kývl, pak je určitě nejlepší odkázat ho na odborníka. U nás funguje dobrá a hustá síť neziskových i zdravotnických zařízení pro závislé, kde není třeba platit. Pokud byste nevěděla, kde ho u Vás hledat, napište nejbližší město, ráda Vám kontakty zašlu.