Manželství v opojení Pervitinu
verunnka
Dobrý den, jmenuji se Veronika ( 27 ) a 8 let užívám nepravidelně pervitin, někdy abstinuji i půl roku, spolu semnou užívá pervitin i můj manžel se kterým se ,klidně i pouhým vtípkováním dokážeme po sklence vína stáhnout k další dávce. Často se stěhujeme a měníme místa bydliště,tento fakt je nám někdy výhodou,ztrácíme tak kontakty na spojky a dealery pervitinu a dočasně je klid.Bohužel cca po 1 roku,hlavně díky manžela,máme natolik kontaktů že není problém sehnat dávku každý den.Tato situace se táhne léta a vše komplikují další závislosti manžela které v něm budí právě pervitin a to : Gamblerství a lehčí alkoholismus. Nevím zda-li ..není lepší manžela opustit,ten ovšem nechce přistoupit ani na léčbu ani na rozvod. Mám možnost odjet do Německa a začít nový život,za pomocí přátel a rodiny která už v zemi žije,podmínka je ale nechat manžela v ČR.Nejsem si jistá jestli je útěk řešením,navíc bez rozvodu by byl život v cizině komplikovaný.Chtěla jsem se také zeptat zda by mohlo pomoci v rozvodovém řízení, kdybych se jako uživatelka pervitinu nahlásila a docházela na testy a zároven udala s uživatelství manžela,který není ochoten přistoupit na léčbu. Je to možná nefér ale chytám se jako tonoucí každého stébla. děkuji za jakýkoliv názor nebo směr kudy se vydat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Veroniko,
zřejmě nedopatřením jste svůj první dotaz zadala 2x a po té napsala třetí, velmi podobný. Jsou odpovězeny pod kódy číslo 48 15 48 a 88 29 14. Pro jistotu svou odpověď kopíruji i sem.
S pozdravem MK
Zdravím Vás Veroniko.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu všech pisatelů.
Rozhodně je dobře, že píšete. Také pozitivně hodnotím Vaši schopnost náhledu na situaci jako takovou. S ohledem na skutečnost, že jste matka dvou nezletilých dětí, bych doporučovala a to co nejdříve, se spojit s odborným zařízením a svůj problém závislosti řešit. Odchod do Německa v tuto chvíli nevidím jako řešení. Pokud manžel nesouhlasí s rozvodem, může to být všechno opravdu komplikované. Také s ohledem na to, že léčba závislosti není úplně snadná záležitost, nevyřeší se ze dne na den. Stejně tak jako jste si na různých místech ČR po stěhování našli celkem brzo své nové zdroje, stejně tak si je najdete i v Německu, byť i bez manžela... Psychická závislost, která jde ruku v ruce s pervitinem, přivedla mnohé, kteří se rozhodli s ním skončit zpět, protože nezvládli ,,chutě", které se v různých frekvencích a intenzitách vrací. Jste matka dvou dětí, doporučuji se dát nejdříve do pořádku. Kdyby se náhodou o Vaši rodinu začínal zajímat OSPOD (orgán sociálně-právní ochrany dětí), což nebývá zase až tak neobvyklé, byla by jistě i pro Vás polehčující okolnost, že své potíže řešíte. Vše se dá řešit, ale musí se začít...
Naše organizace má ve své nabídce služeb i program pro závislé matky/uživatelky. Buď v ambulantní formě, ale je zde i možnost léčby pobytové v terapeutické komunitě (po celou dobu léčby je dítě/i spolu s matkou).
Rozhodně doporučuji navštívit kolegyni a vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu. Ničeho se nebojte, vstupem do zařízení se ničím nezavazujete, můžete se pouze přijít informovat o možnostech pro Vás a pak se svobodně rozhodnout jak dál... Tyto zařízení nejsou zde proto, aby matky nějak kompromitovala. Naopak jsou zde proto, aby jim, potažmo jejich dětem pomohla.
Naše organizace také spolupracuje s bezplatnou právní poradnou, která se specializuje na problematiku nelegálních drog, tudíž kdybyste ve věci rozvodu potřebovala nějak pomoci, i to se dá zařídit.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Tel: 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
PO     8.00 - 16.00
ÚT     8.00 - 17.00      17.00 - 18.30 - rodič. konzultace
ST     8.00 - 16.00
ČT     8.00 - 16.00
PA     8.00 - 15.00
Kontaktní osoba: PHDr. Ilona Preslová
Více informací o zařízení naleznete zde:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Info o příjmu klientů/podmínky pro přijetí:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html
Podrobněji o ambulantním programu pro matky/uživatelky:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Zde informace o pobytové léčbě v terapeutické komunitě pro matky s dětmi:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
Všechno si v klidu pročtěte, pokud byste se chtěla na něco doptat, klidně pište. Doporučuji se s kolegyní Preslovou spojit co nejdříve.
Budu ráda, když mi dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Můžete využít i tvz.,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí. Zatím se mějte s dětmi hezky.
Přeji dostatek sil!
S pozdravem Markéta K.