pervitin
jarka
Dobrý den,
potřebovala bych poradit kam se můžu obrátit když jsme zjistili že naše devatenáctiletá dcera bere pervitin,
nebydlí už u nás doma je v podnájmu ve stejném městě ale trvalý pobyt má stále hlášený u nás .
Nedá se s ní mluvit má úplně změněnou osobnost,je agresivní, mluví a jedná sprostě mám pocit že začíná i dělat dluhy neustále lže a já jí bohužel všechno věřila cítím se strašně že jsem to neviděla dřív.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
chápu, že se cítíte strašně, že jste si problémů nevšimla dříve. Právě nejbližší si často všimnou toho, co se děje, později. Buď před nimi dotyčný problémy zdařile skrývá a nebo se změna děje postupně, takže to člověku "ani nepřijde". V tuhle chvíli však nemá cenu se obviňovat. Je skvělé, že jste si potíží konečně všimla a rozhodla jste se najít pomoc a situaci řešit.
Můžete se obrátit na poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog, kde, krom toho, že zjistíte, že nejste v podobné situaci zdaleka jediná, můžete přijít na způsob, jak nastavit ve vztahu s dcerou nějaká pravidla a jak s ní komunikovat. Buďte však připravená, že to nebude jednoduché. Změna určitě nepřijde hned.
V Plzni bych Vás odkázala na Centrum protidrogové prevence a terapie, a to přímo na jejich Kontaktní centrum. Podrobnosti o tomto zařízení najdete zde
Kontaktní centrum
Havířská 11
301 00 Plzeň
tel./fax: +420 377 421 374
mobil: +420 731 522 288
Kdybyste to měla blíže do Tachova, můžete zkusit Kontaktní centrum občanského sdružení Kotec.
K-CENTRUM TACHOV
Rokycanova 131, 347 01 Tachov
tel.: 374 034 023
Na první setkání je dobré se objednat. Služby poskytují zdarma.
Držím palce a kdybyste cokoli potřebovala, znovu se ozvěte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.