Dýchání
Peťa
dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli to může něják fungovat. Kámoši tvrdijou že objevili bezva spůsob jak se sjet a zažít zajímavý věci úplně bez drog. Prý vezmou jenom igelitovou tašku a dejchají do ní až dokud nevydejchají všechen vzduch a dokud neomdlí. Potom ho ten druhej zachvilku rozdejchá a tím to skončí. Myslíte že potom můžou být nějáký zážitky?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v momentě, kdy tělo nemá dostatek kyslíku (to co popisujete, jako "vydýchaný vzduch"), začíná fungovat jinak. První postižený je mozek, proto začne produkovat jiné zážitky, halucinace apod. Proto také člověk omdlí. Za takovou zábavu je to ale velmi vysoká cena. Jednak může dojít k tomu, že se dotyčného nepodaří rozdýchat a nebo až po nějaké době, kdy už ale může dojít k nevratným poruchám mozku. Nedostatek kyslíku je pro mozek velmi nebezpečný, může být i smrtelný. Rozhodně bych tedy nedoporučovala tohle zkoušet a kamarádi by s tím měli také přestat, než to jednou špatně skončí.