Manželství v opojení Pervitinu
verunka
Dobrý den,jmenuji se Veronika ( 27 ) a mám dvě krásné malé děti ve věku 2 a 5 let.Bohužel,beru pervitin spolu s mým manželem a to několik let, abstinence a prodlevy mezi užívání max.6 měsíců po dobu 8 let. Vztah z manželem je budovaný právě na pervitinu,pomohlo občasné stěhování do jiných měst nebo míst bez kontaktů na dealery. Bohužel vždy kdy jsme se usídlily a seznámily s okolí..vždy problém s drogami opět přišel zpět. Manželova závislost na pervitinu je spojena s dalšími a to gamlerství a mírný alkoholismus. Roky,zachranuji rodinu od katastrofy ale už se necítím tolik silná na další zachranování a zvažuji útěk do Německa,kde mám nefetující známé a otevřenou náruč. Chtěla bych se zeptat zda je útěk řešením nebo je na místě léčba od závislosti na pervitinu. Myslím že také navrhnete odchod z manželství nebot jak správně tušíte se oba navzájem ..byt srandičkami stahujeme. Děkuji za jakoukoliv radu, s pozdravem ...

Odpověděl: Markéta Kordová
Veroniko,
zřejmě nedopatřením jste dotaz zadala 2x. Je již odpovězen pod kódem číslo 481548. Pro jistotu svou odpověď kopíruji i sem. Mějte se hezky a určitě se ozvěte!
S pozdravem MK
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdravím Vás Veroniko.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu všech pisatelů.
Rozhodně je dobře, že píšete. Také pozitivně hodnotím Vaši schopnost náhledu na situaci jako takovou. S ohledem na skutečnost, že jste matka dvou nezletilých dětí, bych doporučovala a to co nejdříve, se spojit s odborným zařízením a svůj problém závislosti řešit. Odchod do Německa v tuto chvíli nevidím jako řešení. Pokud manžel nesouhlasí s rozvodem, může to být všechno opravdu komplikované. Také s ohledem na to, že léčba závislosti není úplně snadná záležitost, nevyřeší se ze dne na den. Stejně tak jako jste si na různých místech ČR po stěhování našli celkem brzo své nové zdroje, stejně tak si je najdete i v Německu, byť i bez manžela... Psychická závislost, která jde ruku v ruce s pervitinem, přivedla mnohé, kteří se rozhodli s ním skončit zpět, protože nezvládli ,,chutě", které se v různých frekvencích a intenzitách vrací. Jste matka dvou dětí, doporučuji se dát nejdříve do pořádku. Kdyby se náhodou o Vaši rodinu začínal zajímat OSPOD (orgán sociálně-právní ochrany dětí), což nebývá zase až tak neobvyklé, byla by jistě i pro Vás polehčující okolnost, že své potíže řešíte. Vše se dá řešit, ale musí se začít...
Naše organizace má ve své nabídce služeb i program pro závislé matky/uživatelky. Buď v ambulantní formě, ale je zde i možnost léčby pobytové v terapeutické komunitě (po celou dobu léčby je dítě/i spolu s matkou).
Rozhodně doporučuji navštívit kolegyni a vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu. Ničeho se nebojte, vstupem do zařízení se ničím nezavazujete, můžete se pouze přijít informovat o možnostech pro Vás a pak se svobodně rozhodnout jak dál... Tyto zařízení nejsou zde proto, aby matky nějak kompromitovala. Naopak jsou zde proto, aby jim, potažmo jejich dětem pomohla.
Naše organizace také spolupracuje s bezplatnou právní poradnou, která se specializuje na problematiku nelegálních drog, tudíž kdybyste ve věci rozvodu potřebovala nějak pomoci, i to se dá zařídit.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Tel: 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
PO     8.00 - 16.00
ÚT     8.00 - 17.00      17.00 - 18.30 - rodič. konzultace
ST     8.00 - 16.00
ČT     8.00 - 16.00
PA     8.00 - 15.00
Kontaktní osoba: PHDr. Ilona Preslová
Více informací o zařízení naleznete zde:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Info o příjmu klientů/podmínky pro přijetí:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html
Podrobněji o ambulantním programu pro matky/uživatelky:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Zde informace o pobytové léčbě v terapeutické komunitě pro matky s dětmi:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
Všechno si v klidu pročtěte, pokud byste se chtěla na něco doptat, klidně pište. Doporučuji se s kolegyní Preslovou spojit co nejdříve.
Budu ráda, když mi dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Můžete využít i tvz.,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí. Zatím se mějte s dětmi hezky.
Přeji dostatek sil!
S pozdravem Markéta K.