chci se zeptat jen
laci
zdravim vas , chci se vas zeptat nato co se asi pta kazdej treti :) , pred 8 mesici sem si snupl na diskotce , slinach my nasly neco jako pervit tak sem jim dal moc krev ted cekam na vysledky je mozne ze to bude i ty krvi a moci , co asi muzu cekat ? zakaz , pokuta podminku ? dekuju za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jste drogu užil před 8 měsíci, tak není možné, aby byla detekovaná v testech. Předpokládám, že se jednalo o testy, které provádí policie řidičům. První variantou je, že test byl tzv. falešně pozitivní a laboratorní test z krve a moči výsledek nepotvrdí. Orientační testy na drogy, které používá policie, jsou sice relativně spolehlivé (cca 95%), nicméně výjimečně mohou poskytnout tzv. falešně pozitivní výsledek - test se tváří jako při pozitivním výsledku, přčestože jste v nedávné minulosti drogu neužil. Pervitin a i další drogy ze skupiny amfetaminů se dají detekovat totiž jen několik dní po posledním užití, testy bývají negativní obvykle do týdne (po intenzivním a dlouhodobém užívání i déle, ale to není Váš případ). Další variantou je, že jste v posledním cca týdnu užil nějakou jinou látku (extázi nebo nějaké jiné syntetické drogy), která by mohla způsobit pozitivní test na metamfetamin (pervitin) nebo amfetaminy.
Co se týče sankcí v případě, že by laboratorní test potvrdil pozitivitu výsledku, tak by bylo nejlepší se obrátit na Právní poradnu A.N.O., kde se zabývají právními otázkami drogové problematiky a nabízejí bezplatné právní informace a služby lidem, kteří se dostali do konfliktu se zákonem v souvislosti s užíváním drog. Kontakt najdete www.asociace.org pod kolonkou Právní poradna, myslím, že dotaz Vám odpoví i telefonicky nebo mailem.
Přeji hodně štěstí.