tudludu
Ahoj, chtěla bych se zeptat, jak je možný, že člověk po si trech letech nebrani ma furt obcas na piko chut, kdyz si predstavim, ze by mi ho dal nekdo pod nos, ta predstava me uplne dostava, vim ze bych si ho hned dala a zažila naposled? jestě jednou to co dřív (brala jsem dva roky skoro, trictvrte jsem si pichala) jeste bych se chtela zeptat, jaky nasledky na psychiku ma brani pika? Nekdy mam furt pocit, že jsem hned unavena, mam debku, jsem takova agresivni, driv jsem rozhodne nebyla, může to byt tim? Diky

Odpověděl: Bára Orlíková
To, co popisujete, se stává. Je to mrzutý, že člověk tři roky abstinuje a pořád ho to dohání, ale to je prostě projev toho, čemu se říká psychická závislost. Chutí na drogy, vzpomínek a představ se zbavujete docela hodně dlouho, objevují se většinou v situacích, které jsou pro vás nějak nepříjemné, nebezpečné, vyčerpávající, stresující... U každého je to trochu jinak. Ale nejspíš sama tušíte, že teď po těch třech letech, není už chuť si dát perník tak intenzivní a častá jako na začátku, kdy jste začínala abstinovat. To, že se od doby, kdy abstinujete, cítíte víc unavená, depresivní a podrážděná, může být spojené s předchozím užíváním pervitinu. Ale mohlo by to být spojené i s tím, že braní drog vám překrylo různé problémy, pocity a starosti, které byly ještě před drogami a které se vám teď nepodařilo úplně dotáhnout, vyřešit a zůstaly někde zazděné a projevují se tímhle způsobem... Taky nevím, jak vypadá váš životní styl teď, jestli to nepřeháníte s alkoholem nebo něčím jiným... Taky nevím, jestli jak jste na tom se zdravím, je možné, že to, co popisujete, může mít souvislost s nějakými zdravotními následky užívání pervitinu... Možná by stálo za to si o tom s někým promluvit, obrátit se na někoho z odborníků. Pomůže vám to ujasnit si věci, které se týkají drog a chutí na drogy a dalších věcí, které řešíte, získáte nějaké informace, podporu a zjistíte, co by se s tím dalo dělat. Jinak, kdybyste si dala, tak to stejně nebude už zdaleka takový jako kdykoli předtím, vím, že vás představy o tom, jaký by to bylo, stejně neopustí, jen je dobré vědět, že dát si by bylo k ničemu a rozhodně byste si to po těch třech letech abstinence neužila :-) Jestli vám odpověď takhle nestačí nebo se chcete na cokoli z toho ješte zeptat, pište. Držím vám palce.