prevence relapsu na opiatech
ludmila
kam poslat člověka který se neustále vrací k opiátům,jednou ročně cca na měsíc jinak je čistej ,chodí do práce a žije běžný život.Byl měsíc a půl na detoxu poté v psychiatrické lečebně kde se nic nedělo,pouze tam byl zavřený,nyní je v komunitě a on sám i rodina cítíme,že to není uplně pro něj.Nepotřebuje se učit denním rituálům když denní rituály má.3.fáze tam je výuka pca pomoc při hledání práce.To všecko umí sám.Pomohl by denní stacionář,ambulantní léčba,individuální..?Drogy jsem nikdy nebrala nemám žádné zkušenosti.Prosím o radu ke komu by mohl zajít,kdo by mi pomohl najít tu pravou formu lečby.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud má dobré životní návyky a zázemí, pak by pro něj možná byla vhodná ambulantní forma. Buď denní stacionář nebo individuální (a možná i skupinová) ambulantní léčbě. V jeho případě pak bude asi hlavně důležité doléčování, kde se pracuje právě hlavně na prevenci relapsu.
Bylo by dobré poradit se s pracovníky komunity, pokud to tam pro dotyčného člověka není vhodné, měli by sami navrhnout změnu a přeřazení jinam. V současné době budou mít také asi nejlepší přehled o tom, jak na tom opravdu je.