pomoc
mira
Dobrý den, pokusím se krátce popsat problém, jelikož vím, že je to nutné řešit osobně.
Máme podezření, že dcera je pod nějakými návykovými látkami, je jí 19 let, je ve 4 ročníku Obchodní akademie, přestala chodit do školy, s přítelem odešla v červenci do Prahy asi po měsíci se sním rozešla, teď bydlí s kamarádkou, která ji evidentně ovládá, při posledním setkání byla zmatená, vyprávěla jak o tom, že jí někdo chce unést do ciziny, domů že se vrátit nemůže, že si ji tam najdou, atd....že už chtěla skočit z balkonu,ale že ji ta kamaradka zachranila, nejí, je toho hrozně moc, s námi, rodiči už nechce komunikovat...
jsme zcela bezradní....

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v případě Vaší dcery by skutečně mohlo jít o užívání návykových látek (v tom případě by mohlo jít o stimulační drogy jako je pervitin, nebo nějaké halucinogeny). Intenzivní užívání takových látek může mít za následek tzv. toxickou psychózu, která se projevuje třeba pocity pronásledování.
Možná ale nejde o drogy, ale o rozvoj nějaké psychiatrické diagnózy.
Na základě těch pár informací si to neodvážím odhadnout. Máte pravdu, že bude v tomto směru nejspíš nutné vyhledat pomoc osobně. Poradila bych Vám obrátit se na občanské sdružení Laxus, ideálně na jeho Ambulantní centrum Hradec Králové nebo Pardubice. Centra se věnují rodičům a blízkým uživatelů drog, ale jistě budou v případě potřeby schopni Vás zkontaktovat na další odborníky.
Ambulantní centrum Hradec Králové:
Nerudova 1361/31
500 02 Hradec Králové 23
Tel./fax: 495 515 907
Ambulantní centrum Pardubice
J. Palacha 1552
530 02 Pardubice
Tel. 466 265 729
Služby center jsou zdarma, jenom na první setkání je dobré se objednat.
Situace Vaší dcery může být velmi vážná. Kdyby se vám stalo, že budete svědky toho, jak dcera ohrožuje na životě sebe nebo někoho z okolí, neváhejte zavolat záchrannou službu - tj. 155.
Držím palce, ať se vše vyjasní co nejdříve a kdyby cokoli, znovu se ozvěte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.