ustavni lecba
tepattepat
Dobry den. Ve zkratkosti jen jednu otazkz bych chtel polozit. V pripade ,ze jsme silne zavisly na pervitinu a nyni jsem do toho zatahl i mou pritelkyni. Chtel bych nas oba obednat na leceni. Nebo je to cim dal horsi. Me je 42 let ale pritelkyne ma 24 let a ted prisla kvuli drogam i o byt a o dite ktere ji sebrali. Pozoruji,ze take nespi,neji a jeji vaha se snizila asi o 15 kg. Fleky pod ocima. Trpime oba depresemi, zimnice,smutek. Uvahy o sebevrazde.Kolik stojio takova lecba v ustavni lecebne a jestli se musi platit predem nebo na splatky.A jak se mame obednat?Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
vypadá to, že si děláte strach o svou přítelkyni, se kterou to jde z kopce. A nejspíš přemýšlíte o změně i Vy sám. Dojít k něčemu takovému nebývá snadné! Takže gratuluji a doufám, že to vydrží!
Ptáte se, co dělat, když byste měli zájem o ústavní léčbu. Přítelyně možná bude řešit i další problémy kolem děcka, které jí vzala sociálka. Proto by asi bylo nejlepší zajít osobně do kontaktního centra, kde byste probrali, co přesně byste od léčby chtěli. Ústavní léčba může trvat od několika týdnů, až po několik (3,6 nebo také 8 měsíců). Další variantou ústavní léčby je léčba v terapeutické komunitě (trvá od 6 měsíců po 1,5 roku). Každá léčba má svá specifika. Do některých mohou výhradně ženy či výhradně muži, jinde je léčba možná pro obě pohlaví zároveň, ale pobyt párů se nedoporučuje.
V jedné komunitě se mohou léčit matky společně se svými dětmi. Různé je to i pokud jde o podmínky přijetí (doporučení, osobní pohovor, absolvování detoxu, doklady), nebo platby (ve státních zařízeních se platí něco kolem 100 Kč/den; pokud je člověk v tzv. hmotné nouzi a může to doložit, pak neplatí nic; v komunitách může platit měsíčně i více než 5000,-). Program může být velmi volný, nebo naopak velmi intenzivní. Někde se preferuje pracovní, jinde spíše skupinová a individuální terapie. Lidé, kteří nemají kam se vrátit, nebo ti, kteří užívají řadu let, mají jiné potřeby než ti, kteří užívají dva roky, mají rodinu a nedávno přišli o práci.
Všechny vaše otázky byste mohli v kontaktním centru probrat. V případě potřeby by vás navíc mohli vybavit potřebným doporučením a poradit, co dál. Jejich služby jsou anonymní a zdarma. Někde ani není potřeba se objednat (ikdyž je to lepší). Kdybyste o žádném kontaktním centru ve svém okolí nevěděli, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám potřebné odkazy.
Ústavních léčeb v České republice je celá řada. Pro ilustraci vám posílám odkaz na Psychiatrickou léčebnu Červený Dvůr (+kontakt). Najdete tam informace o tom, jak léčba vypadá, i o tom, co je třeba udělat, aby vás přijali. Kontakty na další léčebny naleznete zde.
Kdybyste potřebovali cokoli dalšího, dejte vědět.
Přeji hodně sil a výdrž!!!
S pozdravem,
Gabriela Minařík.